آفتاب

پادشاه اردن: تلاش‌ها برای آزادی خلبان اردنی ادامه دارد/اهانت به پیامبر (ص) محکوم شده است

پادشاه اردن: تلاش‌ها برای آزادی خلبان اردنی ادامه دارد/اهانت به پیامبر (ص) محکوم شده است

پادشاه اردن همگان را به صبر و بردباری در خصوص آزادی خلبان اردنی گروگان گرفته شده توسط داعش فرا خواند.

پادشاه اردن همگان را به صبر و بردباری در خصوص آزادی خلبان اردنی گروگان گرفته شده توسط داعش فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن طی دیدار با رهبران قبائل بنی صخر اظهار کرد: معاذ الکساسبه،‌ خلبان اردنی گروگان گرفته شده توسط داعش فرزند تمام اردنی‌ها است و او خلبان ارتش تمام کشورهای عربی است که قربانی چنین حوادثی شده‌اند.

پادشاه اردن اطلاعات جدیدی از سرنوشت این خلبان اعلام نکرد اما اظهار کرد که تمام طرف‌های ذیربط برای آزادی معاذ الکساسبة در حال تلاش گسترده هستند و من از همگان می‌خواهم صبور باشند و برای عمل به وظایف خود در این خصوص وارد عمل شوند.

پیشتر هواپیمای جنگی اردنی در عملیات ائتلاف بین‌المللی توسط گروه تروریستی داعش در نزدیکی شهر الرقه سوریه، سرنگون شد.

ملک عبدالله دوم اعلام کرد: ما باید از نقش نیروهای مسلح اردنی و دستگاه‌های امنیتی که امنیت کشور و شهروندان را فراهم می‌کنند قدردانی کنیم.

وی افزود: اوضاع در مرزها آرام است و ما همواره به حمایت‌های خود ادامه می‌دهیم. چرا که وضع سیاسی کشور در شرایط بسیار قوی است و بسیاری از کشورهای منطقه به اردن و قدرت آن نیازمندند چرا که نقش ما در مرزها بسیار حائز اهمیت است.

ملک عبدالله دوم در خصوص جنگ با تروریسم گفت: جنگ علیه گروه‌های تروریستی و افراطی با هدف دفاع از دین مقدس اسلام است و باید برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری‌ها روش و ایدئولوژی فراگیری ایجاد شود.

وی در پایان تصریح کرد: جنگ امروز جنگ داخل اسلام است و تمام عرب‌ها و مسلمانان باید زمام تلاش‌ها برای پیروزی اسلام و رسالت آن را به دست بگیرند.

پادشاه اردن ضمن محکومیت انتشار تصاویر اهانت بار به پیامبر اکرم (ص) اعلام کرد که انتشار چنین تصاویری اقدامی محکوم شده است و منجر به جریحه دار شدن احساسات تمام مسلمانان جهان می‌شود.

ملک عبدالله دوم اظهار کرد: انتشار تصاویر اهانت بار به پیامبر اکرم (ص) آزادی بیان نیست و به شدت عملی غیرقابل قبول است.

وی در خصوص مشارکت در تظاهرات مبارزه با تروریسم در فرانسه گفت: ما برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرایی و برای ایستادگی کنار فرانسه‌ای که شش میلیون مسلمان در آن وجود دارد و از مهمترین کشورهای دوست ماست به آنجا رفتیم.

وی افزود: اقدام اخیر رخ داده در پاریس با هدف خدشه دار کردن چهره اسلام بود و ما همگی باید از چهره واقعی اسلام و میانه رو بودنش دفاع کنیم چرا که این وظیفه تمام مسلمانان جهان است.

پادشاه اردن گفت: اگر می‌خواهیم که ائتلافی سیاسی علیه تروریسم ایجاد کنیم پس نباید مقابل اهانت به هیچ دینی کوتاه بیاییم.

وی ضمن قدردانی از موضع پاپ در حمایت از اسلام و در اشاره به بحث‌های مطرح شده در جهان اسلام و کشورهای خارجی در خصوص تروریسم گفت: من و تمام جهان مسلمانیم و افراد تندرو نماینده هیچ مسلمانی نیستند.

پادشاه اردن تاکید کرد که برقراری صلح و ایجاد راه حل عادلانه برای مساله فلسطین تنها راه حل بحران منطقه است و اگر این مسائل بدون راه حل بماند مقابله با تروریسم سخت تر خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر ادامه تلاش‌ها برای دفاع از مقدسات اسلام و مسیح گفت: این وظیفه ماست و همگی باید در این خصوص تلاش کنند.

انتهای پیام

کد N688163

وبگردی