آفتاب

نقض حریم هوایی لبنان از سوی هواپیماهای رژیم صهیونیستی/هشدار آمریکا به اتباعش در لبنان

نقض حریم هوایی لبنان از سوی هواپیماهای رژیم صهیونیستی/هشدار آمریکا به اتباعش در لبنان

دو جنگنده و سه هواپیمای جاسوسی اسرائیلی در جدیدترین تجاوز خود حریم هوایی لبنان را نقض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی حریم هوایی دو منطقه "علما الشعب" و "رمیش" را نقض کردند و دو جنگنده دیگر پس از پرواز بر فراز آسمان مناطق جنوبی لبنان یعنی ریاق، بعلبک و الهرمل از حریم هوایی این کشور خارج شدند.

این دو جنگنده همچنین بر فراز مناطق کفرکلا در شمال بیروت پرواز و پس از گردش در مناطق مختلف لبنان کشور را ترک کردند.

در این بیانیه آمده است که هواپیماهای جاسوسی اسرائیلی پس از پرواز بر فراز منطقه الناقورة از منطقه رمیش، کشور را ترک کردند.

از سوی دیگر، طبق گزارش خبری منتشر شده، رژیم صهیونیستی امروز از تمام ساکنان روستاهای همجوار با مرز لبنان خواست تا از ترس احتمال ورود گروه‌های خرابکار به کشور، در خانه‌های خود باقی بمانند.

رادیو اسرائیل اعلام کرد که مقامات اسرائیلی تمام افراد یگان‌های امنیتی و نیروهای ارتش خود را برای اجرای عملیات پاکسازی مناطق مرزی در این مکان‌ها مستقر کرده‌اند.

این اقدامات در پی تهدیدهای حزب الله مبنی بر اجرای حملات جدید خود علیه رژیم صهیونیستی آن هم پس از کشته شدن اعضای حزبش توسط این رژیم در ارتفاعات جولان، اتخاذ شده است.

همچنین سفارت آمریکا در تل‌آویو دستور داده است تا اتباعش به 2.5 کیلومتری مرزهای اسرائیل با لبنان نزدیک نشوند. این سفارتخانه به دلایل خطرات امنیتی در مرزهای شمالی اسرائیل این دستور را صادر کرده است.

سفارت آمریکا اعلام کرده است که هرگونه نزدیک شدن به این منطقه باید با موافقت قبلی صورت بگیرد.

انتهای پیام

کد N687917

وبگردی