آفتاب
در دیدار لاریجانی و اردوغان؛

ایران و ترکیه بر ارتقا مبادلات تجاری تا 30 میلیارد دلار تاکید کردند

ایران و ترکیه بر ارتقا مبادلات تجاری تا 30 میلیارد دلار تاکید کردند

در دیدار رئیس مجلس ایران و رئیس جمهور ترکیه دو طرف با اشاره به مشترکات موجود ایران و ترکیه، دستیابی به هدف 30 میلیارد دلار تجارت را امکان‌پذیر اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه)‌ در استانبول با «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات طرفین درباره همکاری‌های دو جانبه، تحولات منطقه‌ای و موضوعات جهان اسلام بحث و تبادل‌نظر کردند.

رئیس مجلس در این دیدار با تأکید بر همکاری نزدیک کشورهای اسلامی در اوضاع کنونی منطقه و جهان، اظهار داشت: همکاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز ضمن قدردانی از ریاست مجلس شورای اسلامی بر اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی طی یکسال گذشته، گفت: ریاست مجلس ملی ترکیه در دوره جدید با استفاده از تجربیات ایران هم‌افزایی مناسبی برای کمک به حل و فصل مسائل جهان اسلام فراهم می‌کند.

در این ملاقات 2 طرف با اشاره به مشترکات و توانمندی‌های موجود ایران و ترکیه، دستیابی به هدف 30 میلیارد دلار تجارت را امکان‌پذیر اعلام کردند و همکاری بیشتر در زمینه انرژی، حمل و نقل، تجارت و صنعت را حائز اهمیت خواندند.

آنها همچنین درباره تحولات منطقه خاورمیانه بر همکاری و تلاش 2 کشور برای مساعدت یافتن راه‌های حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشات و استقرار صلح و ثبات در کشورهای اسلامی اشاره کردند و همچنین توافق شد در این زمینه رایزنی‌های ایران و ترکیه افزایش یابد.

لازم به ذکر است در این جلسه «جمیل چیچک» رئیس مجلس ملی ترکیه حضور داشت.

کد N687579

وبگردی