آفتاب
بیکدلی اعلام کرد:

تحول کیفیت روابط اقتصادی ایران و ترکیه/فعالیت 174 شرکت ترک در ایران

تحول کیفیت روابط اقتصادی ایران و ترکیه/فعالیت 174 شرکت ترک در ایران

سفیرایران در ترکیه گفت: نگاه بازرگانان و سرمایه گذاران ترکیه نسبت به ایران دستخوش تحول شده است. بعدازسالها تردید برای اولین بار رقابت جدی بازرگانان ترکیه برای کسب جایگاه در بازار ایران در حال رشد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا بیکدلی سفیر ایران در ترکیه در صفحه شخصی خود در فیس بوک در مطلبی با عنوان «کیفیت روابط اقتصادی ایران و ترکیه در حال تحول است» به ارتقا روابط ایران و ترکیه اشاره کرد.

بیکدلی در این مطلب نوشت: نگاه بازرگانان و سرمایه گذاران ترکیه نسبت به ایران دستخوش تحول شده است. بعد از سال‌ها تردید برای اولین بار رقابت جدی بازرگانان ترکیه برای کسب جایگاه در بازار ایران در حال رشد است. دفاتر حدود 174 شرکت ترکیه در ایران فعال شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود این دفاتر در سال 2015 به 300 شرکت برسد . بازرگانان ترکیه می دانند که با اجرای توافقنامه تجارت ترجیحی مجبورند هزینه های تمام شده کالاهای صادراتی خود به ایران را کاهش دهند . برای همین باید به ورود و سرمایه گذاری در ایران توجه کنند تا از مزیتهای تولید در ایران بهره مند و سایر رقبای خود را پشت سر بگذارند. موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران و ترکیه به عنوان گام بلند به سوی اقتصاد باز ناگزیر آثار مهم بر اقتصاد ایران و بر روابط دو کشور خواهد داشت. آثاری که در محاسبات ، آمار و ارقام نمی توان به آن رسید.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی به ترکیه سفر کرد و در دیدار با مقامات ترکیه راه های گسترش روابط اقتصادی دو کشور را مورد بررسی قرار داد. کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز با حضور واعظی برگزار شد .

کد N686680

وبگردی