آفتاب

آغاز عملیات پیشمر‌گ‌ها در موصل/هلاکت 260 داعشی در شمال عراق/دیدار هیات الانبار با جان آلن

آغاز عملیات پیشمر‌گ‌ها در موصل/هلاکت 260 داعشی در شمال عراق/دیدار هیات الانبار با جان آلن

مرکز فرماندهی عملیات بغداد از کشته شدن 260 داعشی و ویرانی ده‌ها خودروی وابسته به آن‌ها در عملیات شمال عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المسله، مرکز فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد: این عملیات نظامی که ماه‌ها در مناطق النباعی - الکسارات و الحلابسه در شمال عراق ادامه داشت، در نهایت با پیروزی نیروهای عراقی پایان یافت.

مرکز فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد: این عملیات پس از اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش علیه مردم مناطق شمال عراق اجرا شد که با همکاری و کمک نیروهای ائتلاف، ارتش و نیروهای داوطلب مردمی به کشته شدن 260 تروریست و نابودی 18 خودروی حامل تجهیزات نظامی و 13 خودروی حامل تروریست‌ها منجر شد.

از سوی دیگر، منابع امنیتی اعلام کردند که در جریان درگیری میان ارتش و تروریست‌های داعش در مناطق غربی استان الانبار 47 تن از نیروهای امنیتی عراق و افراد مسلح داعش کشته و زخمی شدند.

طی این درگیری‌ها هشت تن از اعضای داعش کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند که در نهایت داعشی‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند و تجهیزات و سلاح خود را رها کردند.

در دیگر منطقه غربی الانبار نیز شش تن از اعضای داعش کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند که 13 تن از نیروهای عراقی نیز در این حملات جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، منابع پزشکی در فلوجه اعلام کردند که طی بمباران مناطق مسکونی فلوجه و الکرمه پنج تن از غیرنظامیان عراقی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

پیشتر یک منبع امنیتی اعلام کرد که در جریان حملات هوایی ائتلاف در مناطق مختلف استان نینوا واقع در شمال عراق 27 تن از اعضای داعش به هلاکت رسیدند.

یکی از فرماندهان عملیات ویژه در عراق اعلام کرد که سربازان کانادایی ائتلاف در رویارویی با نیروهای داعش مواضع آنها را هدف خود قرار دادند.

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای ارتش عراق توانستند که مناطق الحلابسه و تل سعود واقع در شمال عراق را آزاد کنند که در این عملیات 45 تن از اعضای داعش کشته شدند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش با همکاری نیروهای داوطلب مردمی توانستند طی عملیاتی 250 بمب کار گذاشته شده توسط داعش را در این مناطق کشف و خنثی کنند.

از سوی دیگر، فرمانده منطقه السعدیه در شمال عراق و عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد: تیم جست‌وجو کننده جسد 15 غیرنظامی و 11 تن از نیروهای پیشمرگ را در دو گور دسته جمعی در منطقه روستایی واقع در 86 کیلومتری شمال شرق بغداد کشف کرد.

در عین حال هیات عشایر استان الانبار در سفر خود به واشنگتن با ژنرال جان آلن، هماهنگ‌کننده ائتلاف ضدداعش بر اتخاذ اقدامات مهم برای مقابله با این گروه تروریستی توافق کردند.

همچنین دفتر رسانه‌ای هیات الانبار اعلام کرد که این هیات با ژنرال جان آلن درخصوص اوضاع کنونی عراق و الانبار بحث و گفت‌وگو کرد که ظاهراً این مذاکرات مثبت بوده و گام‌های مهمی درخصوص مقابله با گروه تروریستی داعش اتخاذ شده است.

از سوی دیگر، ارتش آمریکا اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف طی پنج روز گذشته حملات متعددی را علیه مواضع داعش در سوریه و عراق انجام دادند.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین ائتلاف طی پنج روز گذشته 38 مرتبه به مواضع داعش در سوریه و عراق حمله کردند.

بنا بر گزارش‌ها و طی این عملیات، هشت پایگاه داعش و ده‌ها تجهیزات نظامی این گروه تروریستی ویران شد.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد که هواپیماهای آن طی عملیات مناطق الجزیره، سامرا و دجله چندین بار تجهیزات و مقرهای وابسته به داعش را هدف خود قرار داداند که در آن خسارت‌های زیادی به داعشی‌ها وارد شد.

این وزارتخانه افزود: تعداد حملات نیروی هوایی عراق طی 20 روز نخست ماه جاری میلادی به بیش از 340 پرواز هوایی رسیده در حالی که تعداد عملیات هواپیماهای ارتش بیش از 367 پرواز بوده که شامل عملیات حمله، امدادرسانی و پشتیبانی بوده است.

منابع اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ با هدف کمک به ارتش عراق برای بازپس‌گیری کنترل شهر موصل، صبح امروز (چهارشنبه) حمله گسترده‌ای را در غرب این شهر ترتیب دادند.

بنا بر گزارش‌ها، هواپیماهای جنگی ارتش عراق با بمباران‌های گسترده خود و با کمک نیروهای پیشمرگ داعشی‌ها را در غرب موصل هدف خود قرار دادند.

یک مسئول حزب دموکرات کردستان عراق در این باره اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ در این عملیات 28 عضو داعش را به هلاکت رسانده و چهار روستای شمال موصل را از دست داعش آزاد کردند.

انتهای پیام

کد N686588

وبگردی