آفتاب
از ترس پاسخ حزب‌الله صورت گرفت؛

تدابیر صهیونیست‌ها؛ از نصب رادار در شمال اراضی اشغالی تا بستن جاده قدیم شمال الجلیل

تدابیر صهیونیست‌ها؛ از نصب رادار در شمال اراضی اشغالی تا بستن جاده قدیم شمال الجلیل

رژیم صهیونیستی از هراس پاسخ حزب الله به تجاوز اخیرش به جنوب سوریه مسیر اصلی در الجلیل در مرزهای لبنان را بست و همچنین بزرگترین رادار را در شمال اراضی اشغالی نصب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، چندین پایگاه عبری زبان گزارش دادند که فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی پس از نشستی محرمانه تصمیم گرفت تا بزرگترین رادار خود یعنی "اورن" را نصب کند.

یک کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی در این خصوص عنوان داشت: این رادار مربوط به سامانه هشداری است که از طریق ماهواره‌ها فعالیت می‌کند و از دقت بسیار بالایی در رهگیری موشک‌های حرارتی برخوردار است و دیدی شفاف‌تر را فراهم می‌سازد و بسیار زود نسبت به این موشک‌ها هشدار می‌دهد.

این رادار جدیدی که رژیم صهیونیستی آن را نصب کرده است در مدت مدیدی مورد مناقشه این رژیم با آمریکا بود چرا که نیروهای هوایی آمریکا درخواست‌های مکرر دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را برای مجهز کردن به این قبیل رادارها را رد و اعلام کرده بود که این فناوری بسیار حساس است اما در حال حاضر آمریکایی‌ها با امضای توافقی که بر مبنای آن سامانه‌های رادار اورن نصب می‌شود، موافقت کرده‌اند.

در همین حال شبکه 10 تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم تصمیم گرفت جاده قدیمی شمال شمال الجلیل تا اطلاع ثانوی در مقابل خودروهای غیرنظامی ببندد. این جاده از نزدیکی شهرک های صهیونیست نشین "دوفیف" و "افیفیم" در الجلیل عبور می کند.

این اقدام به دلیل هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ حزب الله به دلیل شهادت نیروهای حزب الله در حمله اخیر این رژیم صورت گرفت.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز به نشست فوق العاده خود که برای بررسی تحولات در شمال اراضی اشغالی و بررسی واکنش حزب الله برگزار شده بود، پایان داد. این نشست چند ساعت به طول انجامید اما تصمیم‌های حاصل از آن اعلام نشده است.

انتهای پیام

کد N686281

وبگردی