آفتاب

تاکید روسیه بر حمایت از اقلیم کردستان عراق در مقابله با تروریسم

تاکید روسیه بر حمایت از اقلیم کردستان عراق در مقابله با تروریسم

معاون وزیر خارجه روسیه در سفر خود به عراق با رئیس اقلیم کردستان این کشور در اربیل دیدار و با وی در خصوص روابط میان مسکو و اقلیم کردستان و حمایت از این اقلیم در مبارزه با تروریسم بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز، "میخائیل بوگدانف"، معاون "سرگئی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه در سفر خود به عراق با "مسعود بارزانی"، رئیس اقلیم کردستان این کشور در اربیل دیدار و بر حمایت کشور خود از بارزانی و مردم کردستان در جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.

وی به روابط تاریخی میان مردم کردستان و روسیه و نقش مسعود بارزانی، رهبر کرد در برقرای این روابط اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر زمینه‌ای مناسب برای رشد و تحکیم روابط میان دو طرف به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و بخش نفت وجود دارد.

وی تصریح کرد: مقابله با تروریسم نیاز به همکاری و موضع یکپارچه‌ای از سوی تمامی طرف‌ها دارد.

مسعود بارزانی نیز تاکید کرد: تروریسم خطر جدی برای همگان است و از بین رفتن آن نیاز به اراده بین‌المللی جدی و همکاری میان همگان دارد. تروریست‌ها به کردستان حمله کردند چرا که این اقلیم مانع بزرگی در مقابل اجرای نقشه‌ها و برنامه‌های آنان در منطقه بود.

وی بر لزوم مقابله با تروریسم هم از نظر اقتصادی و هم نظامی تاکید کرد و گفت: هر طرفی که از تروریسم به عنوان مساله‌ای برای ایجاد درگیری‌های سیاسی استفاده کند، در نهایت خود گرفتار تروریسم می‌شود.

بوگدانف که در سفری رسمی وارد عراق شده بود، با حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه و نوری مالکی، معاون فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق در بغداد دیدار کرده بود.

انتهای پیام

کد N686180

وبگردی