آفتاب
کوهکن:

اصلاح طلبانی که مبانی اصلی جمهوری اسلامی را قبول ندارند جزء نظام نمی دانیم

اصلاح طلبانی که مبانی اصلی جمهوری اسلامی را قبول ندارند جزء نظام نمی دانیم

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:‌ با اصلاح طلبانی که خط امام (ره) نظام اسلامی قانون اساسی و رهبری را قبول دارند، مشکلی نداریم، اما کسانی که با تابلوی اصلاحات جلو می آیند ولی این مبانی را قبول ندارند جزء نظام نمی دانیم.

محسن کوهکن در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی از فضای سیاسی فعلی کشور اظهار کرد: ما به جد معتقدیم که باید بین تفکرات و سلایق مختلفی که در کشور وجود دارد زیر چتر نظام درباره انتخابات آینده رقابتی سالم ،‌معقول ، منطقی و با برنامه صورت گیرد و همه جناح ها با هدف اینکه برنامه های خود را برای پیشرفت کشور ارائه دهند به میدان بیایند. همه باید از بالا رفتن پلکان تخریب پرهیز کنند، چون بنیان آن سست است و شرعی و اخلاقی نیست البته این به معنای نفی نقد کردن به حساب نمی آید.

وی تاکید کرد: از باب خیرخواهی می گویم . اگر چنانچه اصلاح طلبان منشور اصلاح طلبی خود را بنویسند و در این منشور زوایای مختلفی فعالیت هایشان را زیر چتر نظام و پذیرش اصولی که امام تبیین کرده مشخص کنند رقابت های انتخابی می تواند بهتر و سالمتر صورت گیرد . ما با اصلاح طلبانی که خط امام (ره) نظام اسلامی قانون اساسی و رهبری را قبول دارند مشکلی نداریم. اما کسانی که با تابلوی اصلاحات جلو می آیند ولی این مبانی را قبول ندارند جزء نظام نمی دانیم.

کوهکن ادامه داد: برخی از اصلاح طلبان بحث خروج از حاکمیت و اینکه امام را دوست ندارند یا قانون اساسی باید تغییر کنند را مطرح کردند. اصلاح طلبان باید موضع خود را با چنین اشخاصی مشخص کنند . برخی از آن‌ها به خاطر یک نشریه‌ای که تخلف کرده دست به اطلاعیه می‌شوند اما وقتی به پیامبر (ص) توهین می‌شود می بینیم که برخی از آن‌ها انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است. ما می‌خواهیم که اصلاح طلبان موضع یا عدم موضع خود را در قبال کسانی که در مظان اتهام و یا در قالب فتنه گران و ساختار شکنان هستند مشخص کنند.

وی اضافه کرد: ما برای فضای سیاسی کشور مفید می دانیم که اصلاح طلبان با پذیرش اصولی که امام در صحیفه تعیین کرده چه در زمینه سیاست خارجی چه در زمینه اصول و زمینه عقاید دینی وچه سایر زمینه ها مواضع خود را روشن کند که البته می دانید نوشتن چنین منشوری برایشان سخت است چون قطعا ریزش نیرو خواهند داشت. اما اگر چنین اتفاقی بیفتد و با اختلاف سلیقه ها در حد جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب درست برخورد کنیم می‌توان به پویایی احزاب کمک کرد و با ایجاد فضای مثبت انتخاباتی رقابتی و دوستانه در پیش داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه بیان کرد:‌ اما اگر عده ای بخواهند فضای انتخابات را به سمت دیگری ببرند و رای آورند و بگویند انتخابات پرشور با حضور مردم صورت گرفت ولی اگر رای نیاوردند بگویند تقلب شده این یعنی به قواعد بازی و رقابت سالم متکی نیستند و به دیکتاتوری و استبدادی رای مبتلا شده اند. ما حضور، ظهور و بروز گروه های مختلف را با توجه به شرط و شروطی که نظام و قانون تعیین کرده ضروری می دانیم به همین بهتر است همه گروه ها تکلیف خودشان رامشخص کنند.

وی درپاسخ به این سوال که جناح های سیاسی برای تکرار نکردن اشتباهات گذشته چه کارهایی باید انجام دهند تاکید کرد: ابتدا باید مواضع و موازینی که به آن پایبندیم را تبیین کنیم و ارائه دهیم. اصولگرایان منشور خود را نوشته اند و مشخص است . اصلاح طلبان بهتر است این کار را انجام دهند تا چارچوب ها مشخص شود . سپس پایبندی به قانون به تکرارنشدن اشتباهات کمک می‌کند بعد از آن به جای کوبیدن بر سر مواضع متعارضی که داریم می توانیم روی مواضع مشترک تاکید کنیم و با این سه مطلب رقابت ها می‌توانند به صورت سالم صورت گیرد و اشتباهات به حداقل برسد.

این نماینده پیشین مجلس با بیان این‌که باید با چارچوب ها و مولفه های نظام بحث صورت گیرد یادآور شد: باید ببینیم آیا ببینیم پیروزی در انتخابات فقط رای آوردن است ؟ به نظرم پیروزی در انتخابات یعنی به تکلیف عمل کردن. من بعد از فتنه هم به یکی از آقایان گفتم استنباطم این است که وقتی در انتخاباتی رای نیاوردیم دین به ما می‌گوید سجده پاک کنیم چرا که مسئولیت سنگینی بر عهده ما قرار نگرفته و برای موفقیت و خدمت رقیب دعا کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: اگر رقبیمان زیر سقف نظام به مردم خدمت کند باید برایش دعا و به او کمک کنیم مثل الان که کشور در شرایطی است که به عنوان تکلیف می توانیم به دولت کمک کنیم چرا که موفقیت دولت موفقیت نظام است. اگر تراز نگاه ها بالا بیاید جلوی تعارض های فرسایشی را می گیرد و نگاه مردم را امیدوار می‌کند . در چنین فضایی هر جریانی پیروز شود می گوییم برنده نظام و مردم بوده اند.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان اظهار کرد: برخی پیشداوری ها در مورد انتخابات به تلطیف فضا برای رقابت سالم کمک نمی کند و حتی بعضی اوقات کارهای تخریبی صورت می گیرد . مثلا وقتی یک جریانی به سفر استانی می‌رود و می‌بیند که طرفدارانش پراکنده شده اند و به آن جریان اعتقاد دارند . برای اینکه روحیه خود رابالا ببرد می‌گوید که برنده بعدی انتخابات ما هستیم که البته حنای این اظهارات دیگر رنگی ندارد. اما اگر بر اساس دین جلو برویم و اخلاق پیروزی و شکست را رعایت کنیم در آخر همه پیروز خواهند بود.

انتهای پیام

کد N686098

وبگردی