آفتاب
در گفت‌و‌گو با ایسنا

هانی‌زاده: موساد در مرگ دادستان آرژانتین دست داشته است

هانی‌زاده: موساد در مرگ دادستان آرژانتین دست داشته است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: با توجه به ابراز پشیمانی دادستان آرژانتین نسبت به اتهاماتی که به ایران و حزب‌الله مبنی بر نقش داشتن در حادثه بمب گذاری آرژانتین می‌زند و نیز پایان تاریخ مصرف او برای صهیونیست‌ها به نظر می‌رسد موساد در مرگ دادستان آرژانتین نقش داشته است.

حسن هانی‌زاده ، کارشناس ارشد مسایل بین‌الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد ادعای دادستان آرژانتینی پرونده آمیا در مورد نقش ایران و حزب‌الله در حادثه بمب‌گذاری آمیا و نیز مرگ این دادستان اظهار کرد: آلبرتو نیسمان ،‌دادستان کل آرژانتین صحبت های ضد و نقیضی را مبنی بر نقش ایران وحزب الله در مورد پرونده آمیا مطرح کرد اما حتی مقامات نظامی و امنیتی آرژانتین بارها اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی ایران و حزب الله هیچگونه نقشی در حادثه بمب گذاری مرکز یهودیان آمیا نداشته اند. به همین دلیل دادستان آرژانتین از سوی لابی صهیونیستی تحت فشار قرار داشت.

هانی زاده تصریح کرد: با توجه به نفوذ گسترده صهیونیست ها در آرژانتین،‌دادستان بارها مورد تهدید قرار گرفته بود که اگر موضع یهودیان را مبنی بر نقش داشتن ایران و حزب الله در مورد این پرونده اعلام نکند با مشکلاتی روبه رو خواهد شد.

او ادامه داد:‌ به همین دلیل دادستان آرژانتین تحت فشار لابی های صهیونیستی صحبت هایی را مطرح کرد که خارج از مسیر کنونی پرونده بود. به نظر می رسد با توجه به پایان تاریخ مصرف دادستان آرژانتین ،‌لابی صهیونیستی در قتل این دادستان نقش داشته است و قتل او را به عنوان خودکشی جلوه داده اند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی همچنین در پاسخ به این که نقش رژیم صهیونیستی برای استفاده از پرونده آمیا و پس از مرگ دادستان آرژانتین در ایجاد ایران هراسی چه بوده است،‌ گفت:‌ خودکشی دادستان آرژانتین کاملاً‌ مشکوک به نظر می رسد و پرونده کاملاً پیچیده ای است که در راس آن موساد قرار دارد. همچنین با توجه به اینکه اخیرا دادستان آرژانتین نسبت به اتهاماتی که به ایران در مورد دست داشتن در حادثه بمب گذاری آمیا وارد کرده بود پشیمان شده بود و قصد افشاگری و بازگویی واقعیات در این زمینه را داشته است به نظر می رسد که موساد در قتل این دادستان نقش داشته است و هم اکنون سعی دارد اتهام قتل وی را به ایران نسبت دهد.

هانی زاده در پایان گفت: بدون شک در آینده، زوایای پنهان این پرونده پیچیده کاملاً آشکار خواهد شد و نقش موساد در قتل دادستان آرژانتین نیز کاملاً مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

کد N686087

وبگردی