آفتاب

مقابله با داعش محور رایزنی نخست وزیران انگلیس و ترکیه در لندن

مقابله با داعش محور رایزنی نخست وزیران انگلیس و ترکیه در لندن

نخست وزیران انگلیس و ترکیه در لندن دیدار کرده و درباره چگونگی رویارویی با تهدیدها از سوی گروه تروریستی داعش به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دومین بار در طول یک ماه محسوب می‌شود که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس با احمد داوود اوغلو،‌ همتای ترکیه‌ای خود در لندن به دیدار وگفت‌وگو می‌پردازد.

ترکیه یکی از کشورهای اصلی برای ترانزیت شبه نظامیان داوطلب غربی محسوب می‌شود که می‌خواهند از طریق این کشور به سوریه رفته و به داعش بپیوندند.

دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: کامرون و داوود اوغلو درباره همکاری بر سر تبادل اطلاعات درباره افرادی که از هواپیما برای سفر به ترکیه استفاده می‌کنند، گفت‌وگو کرده و درباره برنامه‌هایی به منظور متوقف کردن این افراد برای پیوستن به داعش و همچنین بازگشت این شبه نظامیان به انگلیس مذاکره کردند.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: مبارزه ما با اقدامات تروریستی و افراطی و اوضاع وحشتناکی که داعش در سوریه و عراق به وجود آورده و همچنین متوقف کردن شبه نظامیان داوطلب غربی که برای پیوستن به این گروه شبه نظامی به سوریه سفر می‌کنند در دستور کار اصلی ما قرار دارد. ما در این باره صحبت‌های زیادی در پیش خواهیم داشت.

داوود اوغلو نیز گفت: ما باید یک همکاری استراتژیک برای هرگونه تهدید علیه صلح منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشیم. آینده قاره اروپا بسیار چالش برانگیز است چرا که تروریسم نژاد پرستی و سایر چالش‌هایی که کشورهای ما را در بر می‌گیرد هم اکنون نمایان شده است. ما باید در کنار هم به مقابله با این چالش‌ها بپردازیم.

آمریکا و اتحادیه اروپا ترکیه را تحت فشار قرار داده اند تا اقدامات بیشتری را برای مقابله با داعش در مرزهای خود با سوریه انجام دهد.

انتهای پیام

کد N685983

وبگردی