آفتاب

وزیر کشور: عدم اطلاع رسانی قوانین، ظلم به مردم است/ حوزه مالی وزارت کشور شفاف و روشن است

وزیر کشور: عدم اطلاع رسانی قوانین، ظلم به مردم است/ حوزه مالی وزارت کشور شفاف و روشن است

ایرنا نوشت:

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترک با معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: در حوزه حقوقی مردم باید با حقوقشان آشنا شوند و عدم اطلاع رسانی قوانین، ظلم به مردم است.

رحمانی فضلی در این نشست افزود: دولت ها باید رعایت قوانین و مقررات و نیز رعایت حقوق مردم را بکنند و ما باید مشوق باشیم تا آنها بتوانند حقوق خود را از دولت ها بگیرند. همچنین دولت و حاکمیت باید به حقوق مردم احترام بگذارند و این حقوق را بپذیرند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه فرهنگ وکالت و گرفتن وکیل در کشور تبدیل به فرهنگی عمومی نشده است گفت: در این مبحث با مشکلاتی مواجه هستیم که باید به مردم آموزش داده شود تا بتوانند به وسیله وکیل برای احقاق حقوق خود اقدام کنند.

وی همچنین با تاکید بر نقش رسانه ها تاکید کرد: رسانه ها نقش مهمی در احقاق حقوق و آشنایی مردم با حقوقشان دارند که می توانند در آموزش شهروندی کمک کند.

وزیر کشور همچنین با تاکید بر آموزش مدیران در بخش حقوقی گفت: لازم است مدیران نیز از آموزش های ویژه حقوقی برخوردار شوند که این لازمه کار مدیران است.

وی تاکید کرد: به همین منظور مقرر شد نظام آموزشی دقیق و درستی معاونت حقوقی انجام دهد تا قوانین پر تخلف احصاء شود.

همچنین تاکید شد تا استان ها و دستگاه های استانی از مشاوران حقوقی لازم در بخش قوانین برخوردار شوند.

وزیر کشور گفت: اگر بتوانیم در این دولت قانون گرایی را چه در بخش عمومی و چه حاکمیتی یک گام به جلو ببریم کار بزرگی انجام داده ایم ، چرا که اگر قانون نباشد ، ظلم ، فساد و تخلف ایجاد می شود و تمکین به قانون بی عدالتی ها وظلم ها را از بین می برد.

وزیر کشور با اشاره به شفافیت حوزه های مالی در وزارت کشور گفت: حوزه مالی وزارت کشور شفاف و روشن است و سیستم مالی ما منطبق با قوانین و مقررات است.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به تعاملات وزارت کشور با شهرداری تهران نیز گفت: تعامل وزارت کشور با شهرداری برقرار است و شهرداری از این وزارتخانه تبعیت می کند. همچنین ماده 100 و ماده 5 از سوی وزارت کشور رصد می شوند و البته که مشتاق راهنمایی و مشارکت بیشتر با دستگاه ها هستیم.

 

23503

کد N685753

وبگردی