آفتاب

حوثی‌ها از توطئه مدیر دفتر رئیس جمهور یمن علیه کشور پرده برداشتند

حوثی‌ها از توطئه مدیر دفتر رئیس جمهور یمن علیه کشور پرده برداشتند

منابع وابسته به جنبش انصار الله یمن اعلام کردند که با بازداشت مدیر دفتر رئیس جمهوری به اسنادی با عنوان "طرح استراتژیک ملی" دست یافته‌اند که براساس آن توطئه‌هایی علیه برخی گروه‌های سیاسی یمن طراحی شده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، این منابع خاطرنشان کردند: اسناد به دست آمده شامل طرح برانگیختن اختلافات نژادی و طائفه‌ای میان حامیان انصارالله است تا آنها را از داخل دچار دودستگی کنند. در این استراتژی همچنین قرار بود از قطعنامه 2140 شورای امنیت سوءاستفاده شود و فشار داخلی و خارجی‌ بر حوثی‌ها بیشتر گردد تا سلاح‌هایشان را تحویل دهند.

منابع مذکور تصریح کردند: این طرح همچنین شامل جذب شخصیت‌هایی است که با علی سالم بیض، رئیس جمهوری سابق یمن جنوبی همکاری می‌کنند تا طرح جدایی‌طلبان را بد جلوه دهند و آن را منحرف سازند و افراد کهنه‌ کار به عنوان هسته‌های اصلی در داخل جدایی طلبان را از میان مردم دو استان الضالع و لحج خارج ساخته و آنها را به عنوان سفیرانی در خارج تعیین کرده یا آنها را برای تصدی پست‌های اداری به کار گمارند.

پیشتر شبکه "المسیره" وابسته به جنبش انصارالله تماس تلفنی ضبط شده احمد عوض بن مبارک، مدیر دفتر رئیس جمهوری یمن را پخش کرد. این شبکه گزارش داد که در این تماس،‌ احمد عوض بن مبارک درخصوص تقسیم یمن به اقلیم‌ها و چگونگی تقسیم آن و این که چگونه نظام کنونی دست به اجرای طرح‌های خارجی برای تقسیم یمن بزند، صحبت کرده بود.

انتهای پیام

کد N685348

وبگردی