آفتاب

تشریح ویژه‌برنامه‌های شهرداری تهران برای دهه فجر

تشریح ویژه‌برنامه‌های شهرداری تهران برای دهه فجر

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: رمز بقای انقلاب ما وحدت و انگیزه الهی است. در طول این سال‌ها همواره مردم در تمام صحنه‌ها با یکدیگر وحدت داشته‌اند و دشمنان می‌خواهند همین وحدت را از طریق شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ها از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی صبح امروز در سلسله نشست‌های خبری دهه فجر انقلاب اسلامی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تشریح ویژه برنامه‌های شهرداری تهران، اظهار کرد: رمز بقای انقلاب ما وحدت و انگیزه الهی است. در طول این سال‌ها همواره مردم در تمام صحنه‌ها با یکدیگر وحدت داشته‌اند و دشمنان می‌خواهند همین وحدت را از طریق شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ها از بین ببرند. آنها می‌خواهند بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند به همین دلیل به پیامبر اکرم (ص) توهین می‌کنند و بعد هم ترور به راه می‌اندازند و آن را به مسلمانان نسبت می‌دهند. امام همواره در وصیت نامه خود بر اینکه وحدت داشته باشید تاکید داشته‌اند.

رهاسازی 15 هزار بادکنک بر فراز برج میلاد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در ایام‌الله دهه فجر و هدف از برگزاری این برنامه‌ها، عنوان کرد: فعالیت‌های این سازمان بسیار گسترده است و هزاران برنامه با رویکردهای پاسداشت انقلاب اسلامی برگزار می‌کند. از جمله برنامه‌های خاص این سازمان تجدید بیعت با خانواده‌های شهرداری شهید است و حضور در مرقد حضرت امام و گلباران مزار شهدا، همچنین برپایی المان‌های حجمی و نمایشگاه‌های نقاشی در فرهنگسراها است. همچنین امسال 15 هزار بادکنک در فراز برج میلاد رها خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در سطح شهر تهران ما امسال شعارهایی با محور «من انقلابی هستم» داریم و آذین‌بندی‌هایی در سطح شهر و میادین بزرگ و فضاهای عمومی را سازمان بر عهده دارد. همچنین در مسیر راهپیمایی ویژه برنامه‌ها و آذین‌بندیها از دیگر برنامه‌های سازمان است.

کاشت پنج میلیون اصله نهال از اولین روز دهه فجر تا اسفند ماه

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حدود 100 عدد سازه شهری و تبلیغی ایجاد کرده‌ایم و طراحی جایگاه سخنرانی امام و جلوس ایشان از دیگر برنامه‌های این سازمان است. برج میلاد هم برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیار زیادی دارد از جمله آنها برگزاری تئاتر، فیلم و جشن‌های مناطق مختلف ملی و فرامنطقه‌ای است.

امرودی با بیان اینکه نصب بنرهای تبلیغاتی و نظافت و پاکسازی مسیرهای راهپیمایی از دیگر برنامه‌های این سازمان است، اظهار کرد: نصب بنرهای تبلیغاتی مربوط به ستاد در اطراف میدان آزادی و منتهی به این خیابان انجام می‌شود. همچنین از ویژه برنامه‌های مهم ما کاشت پنج میلیون اصله نهال است که از اولین روز ایام‌الله دهه فجر تا اسفند ماه این کاشت نهال ادامه دارد که توسط سازمان پارک‌ها و بوستان‌ها اقدام به این کار می‌شود.

به گفته معاون شهرداری تهران، از دیگر برنامه‌های این سازمان تقدیر مردمی در راستای حمایت و تقدیر از تشکل‌های مردم نهاد و دغدغه‌مند فرهنگ اسلامی است. همچنین برپایی 22 ایستگاه فرهنگی با محوریت هر منطقه یک محله -در مجموع 22 محله به ارائه دستاوردها و خدمات فرهنگی در روز راهپیمایی می‌پردازد-، برپایی 22 نمایشگاه تجسمی از انقلاب اسلامی و حضور مردمی در 22 منطقه و همچنین اتخاذ تمهیدات مناسب جهت برگزاری باشکوه نماز جماعت ظهر و عصر در پایان مراسم راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه‌های سازمان است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سرای محلات شهر تهران، اظهار کرد: مرور فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم فجر و فضاسازی لازم و شایسته این ایام از دیگر برنامه‌های ما در محلات است. همچنین بزرگداشت مفاخر اسلامی و شعرخوانی و اجرای تئاتر کودک، اجرای نقالی انقلابی و پخش سرودهای انقلابی از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران است که با محوریت (شمسه) انجام می‌شود. اجرای پرده‌خوانی انقلاب با موضوع خاطرات 57 و شهدا از دیگر برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌های باغ موزه قصر برای این ایام، عنوان کرد: برگزاری مسابقات و نمایش‌های ورزشی باستانی توسط پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای و انجام مسابقات با نام جام فجر از دیگر برنامه‌های این سازمان است. همچنین برپایی نمایش عکس‌های انقلابی و تجلیل از زندانیانی که در زمان طاغوت در همین زندان در بند بودند و اقامت یک شبه زندانیانی که پیش از انقلاب در قصر زندانی بودند. همچنین در این ایام بلیط این باغ‌موزه نیم‌بها است.

امرودی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز تهران در ایام‌الله دهه فجر،‌ گفت: برگزاری مراسم جشن با حضور مردم در مناطق 22گانه، اهدای گل جهت گلباران مسیر حضرت امام راحل از فرودگاه تا بهشت زهرا و برگزاری کارناوال گل با مضامین انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌ها است. همچنین آیین تجلیل از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای مسافران و مراجعان به پایانه‌ها را داریم. همچنین در متروی تهران هم بنرها و پلات‌های انقلابی نصب می‌شود و اجرای سرودهای انقلابی توسط دانش‌آموزان در ایستگاه‌ها را داریم.

وی در پایان تأکید کرد: سازمان ورزش و سازمان زیباسازی شهرداری و همچنین سازمان‌ها و حوزه‌های معاونت خدمات شهری برنامه‌های بسیار مهم و ارزنده‌ای را در این ایام ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

کد N684958

وبگردی