آفتاب
سیاری:

به همه کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی می‌دهیم

به همه کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی می‌دهیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران به همراه کشورهای منطقه می‌توانند امنیت منطقه را برقرار کنند و در این راستا نیازی به دیگران نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر دریادار سیاری پس از دیدار و گفت‌وگو با سرلشکر سالم بن مسلم بن علی قطن رئیس دانشکده دفاع ملی کشور عمان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اهمیت دریا برای کشورهای مختلف و همچنین توجه به این موضوع که مقام معظم رهبری فرموده‌اند توسعه کشور در دریا، منافع راهبردی و کلان است مسأله‌ای است برای کشور عمان هم وجود دارد.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی راهبردی ارتش در بحث برقراری امنیت در تنگه هرمز دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه شمالی فعالیت مستمر دارند و تا امروز با موفقیت توانسته امنیت را برقرار کند.

سیاری با بیان این‌که ما می‌توانیم با همکاری کشورهای همسایه و کشورهایی که منافع مشترک داریم در برقراری امنیت مستمر و دایمی در منطقه به یکدیگر کمک کنیم، ‌اظهار کرد: امروز در بحث برقراری امنیت و امداد و نجات دریایی در شرق تنگه هرمز و دریای عمان با کشور عمان همکاری‌های بسیار نزدیکی داریم. ضمن این‌که مسئولیت امداد و نجات در شرق تنگه هرمز و دریای عمان به عهده دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان است و ما هر سال یک رزمایش مشترک در این راستا داریم و همچنین رزمایش مشترک امداد و نجات آینده در اردیبهشت ماه سال آینده با کشور عمان برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با توجه به جلسه برگزار شده، گفت: از آنجا که دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی در این جمع حضور داشتند بحث مفصلی درباره اهمیت دریا، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز و این‌که هر کدام چه جایگاه و نقشی در جهان دارند بحث شد. همچنین وضع ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران و عمان و این‌که این دو کشور بازیگران اصلی در بحث امنیت دریا در منطقه هستند نیز مورد توجه قرار گرفت.

سیاری خاطرنشان کرد: ظرف چند سال گذشته به خاطر حضور ناوهای ما در شمال اقیانوس هند، باب‌المندب و خلیج عدن هرگاه لازم بوده نیروی دریایی عمان نهایت همکاری را با ما داشته است.

وی افزود: زمینه همکاری‌های مشترک در جهت این‌که امنیت داومی را در منطقه برقرار کنیم وجود دارد و ما می‌توانیم این موضوع را به اثبات برسانیم که جمهوری اسلامی ایران به همراه کشورهای منطقه می‌تواند امنیت منطقه را برقرار کند و نیازی به دیگران نیست.

در ادامه خبرنگاری از فرمانده نیروی دریایی ارتش پرسید که گویا مارتین دمپسی فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده است شما چه پاسخی به او دارید، ‌سیاری به او گفت: من چنین شخصی را نمی‌شناسم و نمی‌خواهم بشناسم چون روی او حساب نمی‌کنم.

وی گفت: اطمینان می‌دهیم که جمهوری اسلامی ایران اهل تعدی و تجاوز به دیگران نیست. اما پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی بر همگان آشکار است و ما مجهز هستیم و سلاح و امکانات خوبی داریم. در همین راستا دیدیم رزمایش محمد رسول‌الله (ص) چه بازتابی در جهان داشت و همه اینها برای دفاع کشور و ارتقای بازدارندگی ما است.

سیاری اضافه کرد: پیام ما به کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی است و برای دفاع از منافع کشورمان هرجا لازم باشد تقویت نیروهای مسلح و تقویت بازدارندگی را با تمام قدرت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: به همه کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی می‌دهیم و این‌که ما می‌توانیم دست در دست هم برای امنیت منطقه گام برداریم و این کار شدنی است.

انتهای پیام

کد N684835

وبگردی