آفتاب
سردار دهقان در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع روسیه:

دیدگاه ایران و روسیه برای مقابله با مداخلات‌آمریکا در منطقه مشترک است

دیدگاه ایران و روسیه برای مقابله با مداخلات‌آمریکا در منطقه مشترک است

وزیر دفاع کشورمان تاکید کرد: ایران و روسیه دیدگاه و تحلیل مشترکی نسبت به عوامل ناامنی منطقه و سیاست‌های کلان آمریکا برای مداخله در امور کشورهای دیگر و ضرورت مقابله با این اقدامات دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع روسیه در تهران با تشکر از ارتشبد سرگئی شویگو برای سفر به تهران و انجام مذاکرات جامع در سطح مسائل منطقه ای و جهانی، اظهار داشت: این سفر و موافقتنامه همکاری امضا شده را به عنوان یک مبنا و نقطه آغاز برای توسعه همکاری‌های نظامی و سیاسی در سطوح مختلف و با یک برنامه زمانبندی شده تلقی می کنیم.

وی افزود: آنچه بیش از همه چیز در این گفتگوها و مذاکرات مورد موافقت قرار گرفت، تحلیل مشترک دو کشور نسبت به عوامل ناامنی در منطقه و سیاست‌های کلان آمریکا برای مداخله در امور کشورهای دیگر و نیز ضرورت توسعه همکاری‌های ایران و روسیه برای مقابله با نیروهای فرامنطقه ای بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: شرایط امروز حاکم بر منطقه و مسائل بین المللی، اقتضای این را دارد که روسیه مقتدر و ایران اسلامی مستقل برای تاثیرگذاری بر صلح، ثبات و امنیت منطقه ای و جهانی با یکدیگر همکاری کنند و رهبران دو کشور نیز اراده جزم و قاطعی برای توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها دارند.

سردار دهقان ادامه داد: در این مذاکرات همچنین توافق کردیم که در زمینه فناوری های نظامی، همکاری‌های دو کشور را شتاب ببخشیم تا در جهت توسعه همکاری‌های دو کشور برای نقش آفرینی منطقه‌ای و جهانی قدم برداریم.

وی در پایان گفت: امید ما این است که آنچه آغاز شده و در ادامه مسیر گذشته نیز هست، با شتاب بیشتری به پیش برود و دو کشور و نیز منطقه و جهان شاهد پیامدهای این همکاری باشند.

 

 

 

کد N684772

وبگردی