آفتاب
در واکنش به جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در "رهط"؛

ساکنان اراضی اشغالی 48 امروز هم دست به اعتصاب سراسری زدند

ساکنان اراضی اشغالی 48 امروز هم دست به اعتصاب سراسری زدند

فلسطینیان و شهروندان عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به شهادت دو تن از جوانان این منطقه دست به اعتصاب سراسری زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، به دنبال تکرار حمله وحشیانه پلیس اسرائیل به فلسطینیان و شهروندان عرب در جریان تشییع پیکر شهید سامی الزیادنه، کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان و کمیته عالی پیگیری امور عر‌ب‌های نقب و کمیته منطقه‌ای روسای شوراهای محلی عربی نشستی را برگزار کرده و تصمیم به برپایی این اعتصاب گرفتند.

این اعتصاب شامل دستگاه‌های آموزشی از جمله نهادهای آموزشی دولتی و خصوصی می‌شود، کمیته‌های یاد شده در جریان این نشست تصمیم گرفتند که فردا (چهارشنبه) دو زنگ درسی را به بررسی جنایات ارتش رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان؛ به ویژه فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 اختصاص دهند.

قرار است که امروز تجمع‌های اعتراض آمیز در شهرک‌های عربی سرزمین‌های اشغالی 48 برگزار شود و در نهایت به تظاهرات مشعل‌ها بینجامد.

تعدادی از فلسطینیان چندین بطری آتش زا به سوی خانه‌های شهرک نشینان صهیونیست در محله بیت حانینا واقع در شهر قدس اشغالی پرتاب کردند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در قدس، در پی این اقدام دلیرانه خسارت‌های سنگینی به این خانه‌ها وارد شد و ماموران پلیس اسرائیل به این منطقه شتافتند و برای بازداشت پرتاب کنندگان کوکتل مولوتوف دست به بازرسی گسترده آن زدند.

همچنین فلسطینیان همیشه در صحنه روز دوشنبه جنازه شهید سامی الزیادنه را تشییع کردند که در جریان آن درگیری‌های خونینی میان آنان و نیروهای پلیس اسرائیل در ورودی شهر رهط در نقب صورت گرفت که در پی آن 5 تن از ماموران پلیس اسرائیل زخمی شدند.

جوانان غیور شهر رهط جاده اصلی این شهر را بستند و چندین حلقه لاستیک را به آتش کشیدند که شمار زیادی از ماموران پلیس اسرائیل با استقرار در این منطقه، به سوی این جوانان گلوله‌های گازی و صوتی شلیک کردند.

کمیته عالی پیگیری امور عرب‌های ساکن نقب در اعتراض به جنایات پلیس اسرائیل در این منطقه از اعتصاب عمومی خبر داد.

این کمیته با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به این مطلب، افزود: تصمیم دارد شامگاه امروز راهپیمایی گسترده‌ای را در این منطقه برگزار کند.

انتهای پیام

کد N684375

وبگردی