آفتاب

دیدار بوگدانف با مقامات بغداد و تاکید بر حمایت از عراق در مقابله با ترورسیم

دیدار بوگدانف با مقامات بغداد و تاکید بر حمایت از عراق در مقابله با ترورسیم

معاون وزیر خارجه روسیه در سفر خود به عراق با مقامات این کشور در بغداد دیدار و با آنها در خصوص روابط دو جانبه میان دو کشور و لزوم حمایت از عراق در مقابله با تروریسم بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، میخائیل بوگدانف، معاون سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سفر خود به عراق با حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور در بغداد دیدار و تاکید کرد: ما خواهان گسترش روابط خود با عراق و نخست‌وزیر این کشور درخصوص ایجاد وحدت میان گروه‌های مختلف عراقی هستیم و از همکاری مشترک میان گروه‌های سیاسی استقبال می‌کنیم.

العبادی نیز در این دیدار گفت: سیاست دولت کنونی گشودن درهای باز و تقویت روابط خارجی با دیگر کشورها براساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت کشورهاست و از روسیه می‌خواهیم در جنگ علیه داعش در عراق شرکت کند.

العبادی همچنین هشدار داد: تروریسم تنها عراق را تهدید نمی‌کند بلکه به منطقه و جهان و از جمله روسیه نیز سرایت کرده است.

دو طرف درخصوص روابط دو جانبه میان عراق و روسیه در زمینه‌های انرژی، نفت و سلاح و مسائل اقتصادی، همچنین درخصوص اوضاع سیاسی و امنیتی در عراق و منطقه بحث و گفت‌وگو کردند.

بوگدانف همچنین با ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در بغداد دیدار و با وی درخصوص تهدیدات تروریستی و مسائل مشترک میان عراق و روسیه بحث و گفت‌وگو کرد.

وی حمایت مجدد خود از عراق در مقابله با ترویسم و تلاش برای تحکیم روابط میان مسکو و بغداد را اعلام کرد.

جعفری نیز در این دیدار با بیان اینکه از بین بردن داعش در عراق پیروزی برای تمامی ملت‌های جهان است، گفت: من از مواضع مسکو در حمایت از عراق برای جنگ با تروریسم قدردانی می‌کنم.

وی بر لزوم افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، سرمایه‌گذاری در عراق و همکاری مشترک در تمامی زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاکید کرد.

جعفری همچنین دعوتنامه رسمی را از بوگدانف برای سفر به مسکو دریافت کرد.

بوگدانف با نوری مالکی، معاون فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق نیز دیدار کرد و گفت: ما عراق را یکی از کشورهای دوست می‌دانیم و برای تحکیم روابط با این کشور تلاش می‌کنیم.

مالکی نیز بر لزوم ادامه همکاری با مسکو و اجرایی کردن توافقنامه‌هایی که میان دو کشور امضا شده تاکید کرد و مواضع روسیه را نسبت به مسائل منطقه ستود.

بوگدانف در کنفرانس مطبوعاتی در مقر سفارت روسیه در بغداد گفت: دیدارهایی که با مسوولان عراقی داشتم مفید و مثمرثمر بود و مسکو به حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

وی نسبت به خطر تروریسم که عراق، سوریه، ترکیه و جامعه جهانی از جمله روسیه و آمریکا را تهدید می‌کند، هشدار داد.

انتهای پیام

کد N684284

وبگردی