آفتاب

سازمان ملل: حمله اسرائیل به جولان نقض توافقنامه‌ جداسازی نیروهاست

سازمان ملل: حمله اسرائیل به جولان نقض توافقنامه‌ جداسازی نیروهاست

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که حمله هوایی اسرائیل به منطقه قنیطره در جولان سوریه نقض توافقنامه جداسازی نیروها میان اسرائیل و سوریه است. در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی آماده‌باش خود در مرزهای شمالی با لبنان را برای مقابله با حمله احتمالی حزب‌الله بالا برده و تصمیم گرفته تا سامانه گنبد آهنین را در این مرزها مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، فرهان حق، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک تاکید کرد: حمله هوایی اخیر اسرائیل به منطقه قنیطره در جولان سوریه نقض توافقنامه جداسازی نیروها میان اسرائیل و سوریه در سال 1974 است.

وی گفت: نیروهای بین‌المللی که وظیفه نظارت بر آتش‌بس در مرزهای اسرائیل و سوریه را بر عهده داشتند، دیدند که دو هواپیمای اسرائیلی به سمت مناطق سوریه حرکت کردند.

وی تاکید کرد: سازمان ملل نیاز به اطلاعات بیشتری درخصوص نوع جنگنده‌هایی که این حمله را انجام داده‌اند، دارد و ما خواهان پایبندی به برقراری آرامش در این منطقه هستیم.

در همین راستا رادیوی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که به دنبال حمله هوایی به جولان سوریه و شهادت تعدادی اعضای حزب‌الله در این حمله، این رژیم آماده‌باش خود را در مرزهای شمالی برای مقابله با حمله احتمالی حزب‌الله بالا برده و سامانه ضد موشکی گنبد آهنین را در مرزهای شمالی با لبنان مستقر کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز طی نشستی با شینزو آبه، همتای ژاپنی خود اعلام کرد که اسرائیل با تمامی امکانات و در هر مکانی که لازم باشد از خود دفاع می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین روسای شهرداری‌های واقع در مرزها با لبنان را فرا خوانده تا نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار کند.

در این نشست درخصوص آمادگی رژیم صهیونیستی برای مقابله با هرگونه حملات و همچنین آماده کردن پناهگاه‌ها در صورت وخامت اوضاع امنیتی بحث و گفت‌وگو شد.

حزب‌الله لبنان نیز آماده‌باش خود را در مرزها با اسرائیل بالا برده و تجهیزات نظامی را در این مرزها مستقر کرده است.

انتهای پیام

کد N684002

وبگردی