آفتاب

این مطلب را برای 14 نفر بفرست، وگرنه بدبخت می‌شوی!

این مطلب را برای 14 نفر بفرست، وگرنه بدبخت می‌شوی!

یک کارشناس مسائل دینی، رواج پیامک‌ها و مطالبی در شبکه‌های اجتماعی که در آنها از فرد خواسته می‌شود چند بار ذکری را بگوید و حاجت خود را بخواهد و بعد همان مطلب را برای چند نفر دیگر بفرستد را باطل دانست و اشاعه این کار را نوعی به سخره گرفتن مفاهیم دینی عنوان کرد.



حجت الاسلام سیدرضا موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم برخی پیامک‌ها و یا مطالب در فضای مجازی در جامعه رد و بدل می‌شود که در آنها خواسته شده به عنوان مثال فلان ذکر را چند بار بگوید و برای چند نفر دیگر بفرستد و به او گفته می‌شود در صورت ارسال مطلب برای دیگران حاجت روا شده و در غیراین‌صورت بدبخت خواهد شد!

وی تصریح کرد: قطعا توزیع و ارسال اینگونه مطالب و پیامک‌ها نوعی بازی با مفاهیم دین بوده و دین را کاسب‌کارانه در ذهن مردم تصویر می‌کند.

موسوی اظهار کرد: این‌ها همه درحالیست که بارها در دین اسلام تاکید شده که هر فردی چنانچه خواسته‌ای را قلبا از خدا بخواهد و طلب کند، حاجت خود را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بیان اینکه فلان ذکر را بگو و برای چند نفر دیگر بفرست حاجت روا می‌شوی، نوعی سخره گرفتن دین است.

وی تصریح کرد: بعضا با ردیابی منبع ارسال چنین پیامک‌ها و مطالبی پای جریاناتی در جهت تضعیف اعتقادات مردم به وسط کشیده شده، زیرا این شیوه طلب کردن حاجت باطل است و نتیجه بخش نیست و می‌تواند موجب تضعیف اعتقادات فرد شود.

وی افزود: کتاب‌هایی نیز مانند گنجینه معنوی دعاها که بیان می‌کند فلان تعداد ذکر را بگویید درد فلان قسمت بدنتان رفع می‌شود، نیز اکثرا باطل است و صحت ندارد
کد N683988

وبگردی