آفتاب

ساخت نسل جدید موشک‌های هسته‌ای در چین

ساخت نسل جدید موشک‌های هسته‌ای در چین

چین نسل جدیدی از موشک‌های کروز مجهز به کلاهک هسته‌ای (دانگ فنگ 21) را با برد متوسط ساخته است که می‌تواند ژاپن را هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری چوسان کره جنوبی، نسل پیشین موشک‌های (DF21)، موشک‌های قابل تجهیز به کلاهک هسته‌ای برای پرتاب زمین به زمین با برد 1700 تا 2100 کیلومتر بودند که نسل جدید این موشک‌ها قابلیت پرتاب زمین به دریا و هدف قرار دادن زیردریایی‌ها را با برد 3000 کیلومتر دارند.

این در حالی است که نسل پیشین موشک‌های (DF21) می‌توانست هر دفاعی را در کره و ژاپن که شامل پایگاه نظامی آمریکا در اکیناوا ژاپن نیز می‌شود را مورد اصابت قرار دهد. این نوع موشک می‌تواند کلاهک‌های هسته‌ای با وزن 200 تا 500 کیلو تن را حمل کند و طول آن نیز 10.7 متر است.

اما آخرین نسل موشک‌های دانگ فنگ 21 که در واقع نوعی موشک زمین به دریا محسوب می‌شود می‌تواند ناوهای هواپیمابر آمریکایی در گوام که یک منطقه استراتژیک برای آمریکا محسوب می‌شود و هر هدف دیگری در منطقه آسیا، اقیانوسیه را مورد اصابت قرار دهد.

همچنین رهیابی و مقابله با این نوع موشک چین اقدام بسیار دشواری است به این دلیل که سرعت پرواز این موشک بسیار بالا بوده و می‌تواند پیش از برخورد به هدف مسیر خود را تغییر دهد.

چین تاکنون چندین بار موشک‌های (دانگ فنگ 21) را برای مقابله با خطر حمله ژاپن به جزیره سنکاکو به روزرسانی کرده است.

گفته می‌شود که هم اکنون چین 50 تا 100 موشک کروز و بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

چو یانگ هیونگ،‌ رئیس آکادمی ملی دیپلماتیک کره جنوبی در این باره گفته است: ارتقاء نسل موشک‌های (DF21) چین برای آمریکا،‌ژاپن و کره جنوبی یک خطر بالقوه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N683170

وبگردی