آفتاب

راهپیمایی چچنی‌ها در حمایت از ارزش‌های اسلامی

راهپیمایی چچنی‌ها در حمایت از ارزش‌های اسلامی

هزاران تن از مردم قفقاز شمالی امروز (دوشنبه) در دفاع از ارزش‌های اسلامی در مرکز چچن گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، این راهپیمایی با نام "عشق به حضرت محمد (ص)" ابتکار عملی از سوی رهبران مذهبی چچن بود. یکی از نمایندگان مفتی‌های چچن گفت: از اولین ساعات امروز هزاران تن از مردم معتقد نه تنها از جمهوری ما بلکه از سایر مناطق قفقاز شمالی که تمایل داشتند در راهپیمایی صلح آمیز علیه انتشار کاریکاتورهای موهن شرکت کنند به گروزنی پایتخت چچن آمده‌اند.

رمضان قدیریف، رهبر چچن روز یکشنبه مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی دعوت کرد. در این راهپیمایی همچنین قرار است ساکنان سایر مناطق روسیه در آن شرکت کنند.

رمضان قدیرف در پیام خود در اینستاگرام نوشت: من از تمام کسانی که به صلح، ثبات، احساسات مذهبی، آرای جمعی و معنویات احترام می‌گذارند، می‌خواهم که به گروزنی بیایند و به اقدام کسانی که تلاش می‌کنند میان مذاهب و مردم سراسر جهان تفرقه افکنی کنند، اعتراض کنند.

به گفته رهبر چچن تمام کسانی که از اقدام شارلی ابدو حمایت کنند، "دشمن شخصی" وی محسوب می‌شوند و تمام شرکت کنندگان در راهپیمایی باید از احساسات دینی 5 / 1 میلیارد مسلمان سراسر جهان دفاع کنند.

رمضان قدیرف افزود: ما نباید تسلیم اقدامات تحریک آمیز شویم. خشونت راه حل نیست روش ما اینگونه نیست که با مردم بی‌اخلاق با خشونت رفتار کنیم. ما باید وحدت و عشقمان را به حضرت محمد (ص) نشان دهیم. این بهترین پاسخ است.

راهپیمایی چچنی‌ها

انتهای پیام

کد N682998

وبگردی