آفتاب

دور چهارم مذاکرات حزب‌الله و المستقبل 6 بهمن برگزار می‌شود/حزب‌الله مصمم برای ادامه مذاکره

دور چهارم مذاکرات حزب‌الله و المستقبل 6 بهمن برگزار می‌شود/حزب‌الله مصمم برای ادامه مذاکره

در حالی دور چهارم مذاکرات حزب الله و جریان المستقبل بیست‌وششم ژانویه (ششم بهمن) برگزار می‌شود، یکی از اعضای فراکسیون المستقبل اعلام کرد که در مذاکرات میان جریان المستقبل و حزب الله برای ایجاد فضایی جهت انتخاب رئیس جمهوری توافقی تلاش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، جمال الجراح، عضو فراکسیون المستقبل با بیان اینکه در مذاکرات حزب الله و جریان المستقبل برای ایجاد فضایی جهت انتخاب رئیس جمهوری توافق می‌شود، گفت: گروه‌های هشت مارس نمی‌توانند میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح را متصدی پست ریاست جمهوری کنند. گروه 14 مارس نیز نمی‌تواند سمیر جعجع، رهبر حزب القوات اللبنانیه را رئیس جمهور کند.

وی افزود: اگر در مذاکرات مسیحیان بر سر نامزد پست رئیس جمهوری توافق شود ما بیش از نیمی از راه را طی کرده‌ایم.

در همین حال پطرس حرب، وزیر ارتباطات لبنان خاطرنشان کرد: اگر مذاکره میان لبنانی‌ها متوقف شود اوضاع شاهد ثبات نخواهد شد.

همزمان حزب الله بر پایبندی خود به مذاکرات و گسترش فضای خوش بینی تاکید کرد.

علی فیاض از نمایندگان وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان گفت: یکی از اهداف مذاکرات ما با جریان المستقبل این است که لبنان مقابل خطر تکفیری‌ها مصون شود باید با وحدت ملی مانع از تشدید اقدامات گروه‌های تکفیری شد و سیاست ریشه کن کردن و پیگرد بی‌امان آن را در پیش گرفت.

وی عنوان داشت: ما به اظهارات برخی که بنا به منافع‌شان و برای متشنج کردن اوضاع مطرح می‌شود اهمیت نخواهیم داد و مذاکرات جهت گیری ما خواهد بود که برای حل و فصل مشکلات و نزدیک کردن دیدگاه‌ها به آن پایبند هستیم.

در همین حال هانی قبیسی، از نمایندگان جنبش "امل" در پارلمان لبنان از تمام رهبران لبنانی خواست تا به مذاکرات برای مقابله با تروریسم و تروریست‌ها پایبند باشند.

انتهای پیام

کد N682864

وبگردی