آفتاب

درخواست پارلمان اردن برای تصویب قانون جلوگیری از اهانت به پیامبران در جهان

درخواست پارلمان اردن برای تصویب قانون جلوگیری از اهانت به پیامبران در جهان

پارلمان اردن ضمن محکوم کردن اقدام نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای موهن پیامبر اکرم (ص) از پارلمان‌های کشورهای عربی و اسلامی خواست تا با پارلمان‌های دیگر کشورهای جهان برای صدور قانونی که اهانت به پیامبران و ادیان آسمان را جرم کند، تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، پارلمان اردن در نشست خود اقدام نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای موهن پیامبر اکرم (ص) را محکوم و اعلام کرد: پارلمان‌های کشورهای عربی و اسلامی باید برای توقف چنین اهانت‌هایی به پیامبر اکرم (ص) با پارلمان‌های دیگر کشورهای جهان همکاری کرده و اقداماتی را برای صدور قانون حرام دانستن اهانت به پیامبران و ادیان آسانی، اتخاذ کنند.

در بیانیه پارلمان اردن آمده است: اقدام نشریه شارلی ابدو در راستای فعالیت‌های گروه‌های تندرو برای ایجاد درگیری و اختلاف میان پیروان ادیان آسمانی است. در واقع نشر کاریکاتورهای موهن پیامبر اکرم (ص) در نشریه شارلی ابدو تلاشی برای گسترش تروریسم و افراطی‌گری است و چنین اقداماتی با آزادی‌ها و از جمله آزادی بیان هماهنگ نیست و حتی نقض تمامی معاهده‌ها و منشورهای بین‌الملل است.

تعدادی از نمایندگان پارلمان اردن از دولت‌های عربی و اسلامی خواستند تا در محکومیت این جنایت شنیع با نشریه شارلی ابدو مقابله کنند.

همچنین 63 نماینده یادداشتی را امضا کرده و خواهان برگزاری نشستی برای بررسی این مساله شدند.

انتهای پیام

کد N682863

وبگردی