آفتاب

درگیری نیروهای ارتش با شبه‌نظامیان در شمال میانمار/ 2000 غیرنظامی محاصره شده‌اند

درگیری نیروهای ارتش با شبه‌نظامیان در شمال میانمار/ 2000 غیرنظامی محاصره شده‌اند

در جریان درگیری‌ میان نیروهای دولتی میانمار با شبه‌نظامیان در شمال این کشور صدها تبعه چین که عمدتا معدنچی و دلال یشم هستند، در میان 2000 غیرنظامی‌ای هستند که محاصره شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال این درگیری‌ها اتباع چین و غیرنظامیان میانماری در ایالت کاچین در شمال میانمار که هم مرز چین است، گیر کرده‌اند و ارتش میانمار در حال مقابله با ارتش استقلال کاچین (KIA) است.

روزنامه گلوبال تایمز چین به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داد که اتباع چین شامل تعدادی معدنچی و تاجر یشم هستند که مشغول کار بر روی معدنی در شهر هپاکانت ایالت کاچین بوده‌اند. این منطقه معدن یشم میانمار است. طبق گزارش تلویزیون دولتی چین، رایزن چین می گوید که وزارت خارجه در حال پیگیری موضوع است و تاکنون هیچ یک از اتباع چین درخواست کمک نکرده‌اند. مقام‌هایی از گروه‌های مسلح قومی میانمار گفته‌اند که در صورتی که شرایط مهیا شود، اجازه می‌دهند اتباع چینی بروند. در این منطقه معمولا قاچاق یشم به چین معمول است و گفته می‌شود که میانمار تدابیر امنیتی مرزی را برای مقابله با ورود غیرنظامیان افزایش داده است.

مذاکرات صلح میان دولت نیمه غیرنظامی میانمار و گروه‌های مسلح از سال 2011 در جریان است و روند گفت‌وگوها پس از پنجاه سال حکومت نظامی که سرانجام سپتامبر گذشته به پایان رسید، آغاز شد.

ارتش استقلال کاچین در 1961 سلاح به دست گرفت و دومین گروه مسلح بزرگ در میانمار است.

انتهای پیام

کد N682592

وبگردی