آفتاب
در میان تداوم تظاهرات مخالفان بحرینی؛

نیروهای آل خلیفه به شرکت‌کنندگان در تشییع جنازه شهروند بحرینی حمله کردند

نیروهای آل خلیفه به شرکت‌کنندگان در تشییع جنازه شهروند بحرینی حمله کردند

مردم بحرین برای بیست و دومین روز متوالی بار دیگر به خیابان‌ها آمده و ادامه بازداشت علی سلمان را محکوم کردند. در همین حال نیروهای رژیم آل خلیفه به مراسم تشییع جنازه شهروند بحرینی که در حمله این نیروها به شهادت رسیده بود، یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، مردم بحرین برای بیست و دومین روز متوالی بار دیگر در مناطق مختلف این کشور از جمله منطقه البلاد القدیم در اعتراض به بازداشت علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کرده و خشم خود را از ادامه بازداشت وی و سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه ابراز داشتند.

تظاهرکنندگان همچنین تاکید کردند که به تظاهرات گسترده خود تا زمان پایان استبداد در کشور و آزادی علی سلمان ادامه خواهند داد.

بحرینی‌ها تاکید کردند که هیچ گاه به عقب بازنخواهند گشت تظاهرات خود را شدت می‌بخشند.

همچنین عصر روز یکشنبه هزاران بحرینی جنازه‌ عبدالعزیز السعید را که بر اثر استنشاق گاز اشک آور در حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به منطقه البلاد القدیم به شهادت رسیده بود، تشییع کردند.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه این شهروند بحرینی تاکید کردند که بازداشت علی سلمان و دیگر رهبران مخالفان درست بودن خواسته‌های آن‌ها را نشان داد و ثابت کرد که نظام بحرین از برآوردن این خواسته‌ها عاجز بوده برای همین دست به بازداشت و اعمال زور می‌زند.

بحرینی‌ها همچنین تاکید کردند که تا زمان تحقق خواسته‌های ملی و توقف خشونت و اقدامات نیروهای نظام از پا نخواهند نشست.

در همین حال نیروهای رژیم آل خلیفه با استفاده از سلاح و گاز اشک آور و گاز سمی به سمت شرکت کنندگان در تشییع جنازه عبدالعزیز السعید حمله کردند.

نیروهای رژیم آل خلیفه نیز در تمامی خیابان‌های البلاد القدیم مستقر شده و ورودی این منطقه را بستند. همچنین در حمله این نیروها چند تن زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N682530

وبگردی