آفتاب

اخراج 9 مظنون مرتبط با اقدامات افراطی از ایتالیا

اخراج 9 مظنون مرتبط با اقدامات افراطی از ایتالیا

وزیر کشور ایتالیا با تاکید بر افزایش سطح امنیتی در سراسر اروپا گفت که تاکنون 9 شبه نظامی مظنون از ایتالیا اخراج شده‌اند و امکان دارد که تعداد اخراجی‌ها افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حملات در پاریس که در جریان آن 17 تن کشته شدند و توطئه خنثی شده در بلژیک، سرویس‌های امنیتی در سراسر اروپا را به حالت آماده باش درآورده است.

رسانه‌های ایتالیا گزارش داده‌اند که دو مردی که از چنگ پلیس بلژیک گریختند و هفته پیش در شرق فرانسه بازداشت شدند، با برخی عناصر در ایتالیا در تماس بوده‌اند و می‌خواستند به ایتالیا بیایند. با این حال هیچ تهدیدی تاکنون گزارش نشده است.

در همین حال وزیر کشور ایتالیا با تاکید بر اینکه اخراج عناصر مظنون از این کشور پیش از حملات پاریس آغاز شده بود گفت: ما تمام کارهای لازم را انجام دادیم و برای مقابله با هر تهدیدی آمادگی داریم.

تاکنون در سال جاری 9 تن اخراج شده‌اند. ما همچنان قوانین سختگیرانه خود را ادامه می‌دهیم و ممکن است تعداد بیشتری اخراج شوند. به گفته وی پنج تونسی، یک ترک، یک مصری، یک مراکشی و یک پاکستانی که تمامی آنها اقامت طولانی مدت داشتند، اخراج شده‌اند.

گمان می‌رود که دو تن از آنان خود را برای سفر به سوریه و پیوستن به گروه‌های افراطی آماده می‌کردند.

وزیر کشور ایتالیا در جریان دیدار با خورخه فرناندز دیاز همتای اسپانیایی خود گفت، سرویس‌های امنیتی ایتالیا همکاری با کشورهای اروپایی دیگر را افزایش داده‌اند. براساس گزارش‌ رسانه‌های ایتالیا، حدود 100 شبه نظامی مظنون در ایتالیا تحت نظارت هستند اما وزیر کشور ایتالیا گفت که آمار واقعی بسیار بیشتر است.

وی افزود: هیچ لیست سیاهی وجود ندارد. کارهای شناسایی در حال انجام است اما شمار افراد تحت نظارت بیش از 100 تن است.

انتهای پیام

کد N682529

وبگردی