آفتاب

گزارش رویترز از مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو

گزارش رویترز از مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد: مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو پیشرفت کمی داشته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد: مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو پیشرفت کمی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ایران و قدرت‌های جهانی پس از پایان آخرین دور مذاکرات‌شان روز یکشنبه در ژنو قرار است ماه آینده با هدف کم کردن اختلافات‌شان بر سر برنامه هسته‌ای تهران با یکدیگر دیدار کنند.

دیپلمات‌ها می‌گویند که مذاکرات اخیر در ژنو پیشرفت کمی داشته است و تمام طرف‌ها توافق کردند که تلاش‌هایشان را برای رسیدن به یک درک سیاسی مشترک تا پایان ماه مارس و حصول توافق جامع و نهایی تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن افزایش دهند.

نیکولاس ریویر، مذاکره‌کننده فرانسه پس از ترک مقر اتحادیه اروپا در ژنو، گفت: فضای مذاکرات مثبت بود اما من فکر نمی‌کنم که ما به پیشرفت زیادی دست پیدا کرده باشیم.

همچنین عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران پس از پایان مذاکرات روز یکشنبه در ژنو اظهار کرد: رایزنی‌ها مثبت و گسترده بود. ما تمام موضوعات روی میز مذاکره را بررسی کردیم و رایزنی‌هایی جدی داشتیم.

معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: ما هنوز برای رفع اختلافات میان دو طرف مذاکره‌کننده تلاش می‌کنیم.

علاوه بر این یک دیپلمات غربی به خبرگزاری رویترز، گفت: پیشرفت مذاکرات محدود بوده است و کارشناسان قرار است روز دوشنبه نیز به کار خود ادامه دهند اما باید بگویم که تمام مذاکره‌کنندگان مصممند تلاش‌های خود را افزایش دهند.

به گزارش رویترز، هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سرپرستی مذاکرات میان مقامات ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان را به عهده داشت.

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی در حالی ادامه می‌یابد که کنگره آمریکا در تلاش است لایحه‌ای را تصویب کند که تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت شکست مذاکرات را در پی خواهد داشت.

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه خطاب به قانونگذاران کنگره گفت که تصویب هرگونه لایحه علیه ایران را وتو خواهد کرد چون این اقدام رایزنی‌های دیپلماتیک را نابود می‌کند.

انتهای پیام

کد N682429

وبگردی