آفتاب
رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به ایلنا:

روند مذاکرات خوب است و جای نگرانی ندارد

روند مذاکرات خوب است و جای نگرانی ندارد

در اردیبهشت ماه سال ۸۳ طی مصوبه‌ای که در دولت در ارتباط با بهسازی و پاک سازی هوای کلان شهر‌ها داشتیم٬ تصمیم گرفته شده اقداماتی برای جلوگیری از آلودگی هوا در کلان شهر‌ها شکل گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی امروز با مترو به محل کار خود رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ علی‌اکبر صالحی٬ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه هدف شما از سفر با مترو چیست٬ گفت: در اردیبهشت ماه سال ۸۳ طی مصوبه‌ای که در دولت در ارتباط با بهسازی و پاک سازی هوای کلان شهر‌ها داشتیم٬ تصمیم گرفته شده اقداماتی برای جلوگیری از آلودگی هوا در کلان شهر‌ها شکل گیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: خدا را شکر از ‌آن زمان به بعد و در دولت کنونی به همت عزیزانمان در سازمان حفاظت محیط زیست به خصوص سرکار خانم ابتکار قدم‌های بلندی در این راستا برداشته شده است.

وی در ادامه افزود: طبق ‌آماری که دیروز در هیات دولت مطرح شد٬ تعداد روزهای هوای پاک در امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و این نشان می‌دهد مصوبه دولت آثار مثبت خود را بر جای گذاشته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: ما در خصوص آلودگی هوا مسائل و مشکلات مختلفی را داریم؛ یکی از این معضلات بحث بنزن‌هاست، مورد بعدی آروماتیک‌ها هستند که در سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: طی اقداماتی که صورت گرفته قرار است از موادی استفاده شودکه آثار تخریبی و آثار ضدسلامتی نداشته باشند.

صالحی خاطرنشان کرد: بحث بعدی بر سر نیروگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها و تجهیزات و موسسات و کارخانجاتی است که منشا آلودگی هستند و طی اقدامات صورت گرفته٬ این مراکز بیشتر مورد توجه واقع شده‌اند.

وی ادامه داد: به طور مثال در نیروگاه‌ها٬ فیلترهایی به منظور کاستن از آلودگی تولیدشده٬ در این مراکز تعبیه شده است.

علی اکبر صالحی گفت: امروز نیز طی تصمیمی که در هیات دولت گرفته شد که قرار بر این شد اعضای هیات دولت به صورت نمادین با وسایل حمل و نقل عمومی به محل کار خود حاضر شوند. این مساله نشان می‌دهد که دولت نسبت به هوای پاک‌ بی‌توجه نیست. بنابراین بنده هم تصمیم گرفتم امروز به وسیله مترو به محل کار خود بروم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه وضعیت مذاکرات هسته‌ای چگونه پیش‌ می‌رود گفت: روند مذاکرات خوب است و جای نگرانی ندارد.

کد N682094

وبگردی