آفتاب
از سوی یک مدرس قرآن انجام شد

انتقاد از نامعلوم بودن آینده شغلی مدرسین قرآن

انتقاد از نامعلوم بودن آینده شغلی مدرسین قرآن

یکی از اساتید طرح سراسری تربیت معلم قرآن کریم از وضعیت نامعلوم آینده شغلی مدرسین قرآن انتقاد کرد.

یکی از اساتید طرح سراسری تربیت معلم قرآن کریم از وضعیت نامعلوم آینده شغلی مدرسین قرآن انتقاد کرد.

فرحناز امینی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با اشاره به این‌که «طرح سراسری تربیت معلم قرآن کریم با برنامه‌ریزی اتحادیه قرآن و عترت کشور و با محوریت گروه خاتم‌الاوصیاء از ابتدای سال 93 توسط موسسات برتر قرآنی شرق کشور در حال برگزاری است» اظهار کرد: طی این طرح افراد صاحب صلاحیت و توانمند در تمامی رشته‌های قرآنی آموزش می‌بینند.

وی با بیان این‌که «در هر استان یک موسسه برای اجرای طرح تربیت معلم قرآنی انتخاب شده است» اظهار کرد: این طرح در استان توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت آیات طی چهار ترم مختلف انجام می‌شود.

امینی‌مقدم با بیان این‌که «طرح تربیت معلم قرآنی برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود» تصریح کرد: افرادی که این دوره را می‌گذرانند پس از گذشت چهار ترم در حوزه‌های مختلف قرائت، تفسیر، تجوید و … دارای توانمندی‌های بالایی خواهند شد، اما متاسفانه از آینده شغلی مطمئنی برخوردار نیستند.

این استاد طرح سراسری تربیت معلم قرآن کریم با بیان این‌که «در حال حاضر مدرسین قرآن مدارس فاقد تخصص در این رشته هستند» اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآنی تربیت افراد متخصص در عرصه‌های مختلف قرآنی است و چنانچه این افراد وارد سیستم آموزش و پرورش شوند آموزش قرآن در مدارس کشور تخصصی‌تر انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «تاکنون هیچ‌گونه موافقتی بین آموزش و پرورش و این نهاد برای بکارگیری مدرسین قرآن در مدارس انجام نشده است» خاطرنشان کرد: این طرح به شرطی موفق است که تداوم داشته باشد و آینده شغلی قرآن آموزان آن فراهم باشد اما تاکنون اشتغال‌زایی برای این افراد انجام نشده است.

امینی‌مقدم در خصوص سطح کیفی برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآنی گفت: در این طرح از اساتید و مدرسین برجسته استفاده می‌شود و سطح کیفی مطلوبی دارد.

این استاد طرح سراسری تربیت معلم قرآن کریم با اشاره به اهمیت تداوم دوره‌های برگزاری این طرح، اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی وسیع‌تری انجام شود و ادارات و نهادها و سازمان‌های مختلف در قالب تفاهم‌نامه و مشارکت همکاری این طرح را حمایت کنند.

وی در ادامه در خصوص آموزش عمومی قرآن کریم، اظهار کرد: بهترین ایده برای آموزش عمومی قرآن کریم، گسترش مباحث روخوانی برای عموم مردم است اما منظور از روخوانی سطح متداول نیست.

امینی‌مقدم افزود: کسانی که دوره‌های تربیت معلم را می‌گذرانند باید به مهارت تلفیقی در حوزه‌های مختلف روخوانی، مفاهیم، تدبر، قصه‌گویی قرآنی، حفظ قرآن و … داشته باشند اما متاسفانه تاکنون کلاس‌های آموزش قرآن برگزار شده در سطح کشور این گونه نبوده است و مدرس قرآن توانمندی این سبک تدریس را ندارند.

انتهای پیام

کد N682089

وبگردی