آفتاب

سیسی: برای روابط با همه کشورهای عربی اهمیت زیادی قائلیم/ راه حل بحران سوریه سیاسی است

سیسی: برای روابط با همه کشورهای عربی اهمیت زیادی قائلیم/ راه حل بحران سوریه سیاسی است

رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که قاهره بسیار خوب در حال اجرای مراحل نقشه راه تعیین شده است و جوانان مصری نیز خواهان مشارکت مثبت خود در ساخت سرنوشت آتی کشورشان هستند. وی روابط با کشورهای عربی را برای مصر بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر که به امارات سفر کرده در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی گفت: که همبستگی میان کشورهای عربی از اولویت‌های اوست و قاهره برای حفظ و باز سازی روابط خود با کشورهای عربی اهمیت ویژه‌ای قائل است. این سخنان سیسی می‌تواند نشانه تمایل مصر برای بهبود روابط با قطر باشد.

وی درباره بحران سوریه نیز گفت: ما از هیچ تلاشی برای حل بحران در سوریه فروگذار نخواهیم کرد. این ملت سوریه هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند و درباره آینده خود تصمیم بگیرند. بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید سیاسی و با مشارکت همه گروه‌های این کشور حل و فصل شود.

سیسی مساله تروریسم را خطری جهانی خواند و گفت: داعش اکنون به مشکلی بزرگ برای منطقه تبدیل شده است. مقابله با تروریسم یک پروسه طولانی است اما ما امیدواریم هرچه زودتر امنیت و آرامش به منطقه باز گردد.

وی درباره مصر نیز گفت: از همان ابتدا که شروع به کار کردیم خواهان تشکیل یک دولت قانونمدار بودیم. هیچ زندانی سیاسی در مصر وجود ندارد و اکنون نیز وضعیت افراد بازداشت شده در حال بررسی است.

سیسی افزود: حق تظاهرات مردمی در جای خود محفوظ است و به آن احترام می‌گذاریم. ما خواهان برقراری ثبات و امنیت واقعی برای مردم مصر هستیم.

رئیس جمهوری مصر در ادامه اظهار کرد: رسانه‌های مصری مستقل بوده و نماینده هیچ دیدگاه رسمی نیستند.

عبدالفتاح سیسی مساله نبود آزادی بیان در مصر را نپذیرفت و اعلام کرد که در این خصوص بزرگنمایی‌های زیادی شده است. معیارهایی که کشورهای غربی از آن صحبت می‌کنند مناسب شرایط کنونی مصر نیست.

انتهای پیام

کد N681661

وبگردی