آفتاب

رئیس پارلمان عراق: لازمه برقرای آرامش در منطقه افزایش روابط با ترکیه است

رئیس پارلمان عراق: لازمه برقرای آرامش در منطقه افزایش روابط با ترکیه است

رئیس پارلمان عراق با تاکید بر اهمیت ترکیه در خاورمیانه گفت که این کشور همسایه مهمی برای عراق است و بدون افزایش روابط دو جانبه، امکان استقرار آرامش در منطقه‌ وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق با تاکید بر اینکه افزایش روابط دو جانبه عراق و ترکیه باعث برقراری آرامش در منطقه است، گفت: به زودی مسائل استراتژیک بسیار مهمی از جمله آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی عراق را با مقامات ترکیه بررسی خواهیم کرد.

سلیم الجبوری پیش از سفر به آنکارا گفت: پس از سفر ماه گذشته حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق به آنکارا، موضع صادقانه ترکیه آشکار شد و راه برای افزایش روابط دو کشور باز شده است.

الجبوری درباره سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به بغداد نیز گفت: سفر اردوغان به بغداد تاثیر خوبی روی مردم عراق می‌گذارد و فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق نیز به زودی به ترکیه سفر خواهد کرد.

الجبوری درباره وضعیت شهر موصل که از ژوئن 2014 به کنترل داعش درآمده است، گفت: آمادگی‌های نظامی و لجستیکی برای نجات دومین شهر بزرگ عراق از دست داعش در حال اجراست و این شهر در آینده نزدیک آزاد می‌شود. صرف نظر از سختی‌ کار، این پیروزی می‌تواند نقطه آغاز تحولات در عراق باشد.

الجبوری امروز وارد آنکارا می‌شود و در این سفر دو روزه با جمیل شیشک، همتای ترک خود دیدار خواهد کرد. وی فردا دوشنبه در استانبول با اردوغان و احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N681588

وبگردی