آفتاب
ابوترابی فرد:

بدون بودجه نفتی هم می توانیم کشور را اداره کنیم

بدون بودجه نفتی هم می توانیم کشور را اداره کنیم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر اوباما گفت: این که امروز اوباما می گوید در صورت تحریم ایران، آمریکا منزوی خواهد شد، برای کشور ما پیروزی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، سید محمد حسن ابوترابی فرد در جمع دانشگاهیان دانشگاه تبریز با اشاره به پیشرفت های علمی کشور گفت: ما دانش را ابزاری برای رسیدن به کمال انسانی و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی استکبار و حمایت از مظلوم می دانیم.

وی اظهار کرد: اگر بگوییم سکان دار حرکت علمی کشور رهبر معظم انقلاب هستند سخن حقی گفته ایم، این نگاه که ما می توانیم در دانش های نوین که قبلا روی آن کمتر کار شده است سبقت بگیریم و پیشرفت کنیم نگاه ایشان بود و ما شاهد اثر این ایده هستیم.

وی دلیل صف آرایی جهان در مقابل صنعت هسته ای ایران را ارزیابی آنان از حرکت علمی کشورمان دانست و گفت: پس از انقلاب حرکت عظیمی در کشور رخ داده که باعث شکست های متعدد دشمن در حوزه های مختلف شده است.

وی افزود: در موضوع هسته ای، غرب تمام قدرت خود را به صحنه آورد و از تمام هیبت و نفوذ سیاسی خود برای تحریم ایران استفاده کرد.

ابو ترابی فرد اظهار کرد: در گذشته برای حدود 190سانتریفیوژ، پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع داده شد، در حالی که امروز در مورد 20 هزار سانتریفیوژ که 10 هزار از آن ها فعال است، مذاکره می کنیم.

وی ادامه داد: تولید علم در جمهوری اسلامی یک تفاوت دارد و آن پیوست اخلاق و ارزش های دینی است و اراده نظام بر گسترش اخلاق و پیوند دین و سیاست و ارزش است.

وی افزود: قبل از انقلاب کمتر از پنج درصد دانشجویان در سطح ارشد مشغول به تحصیل بودند در حالی که امروز در دانشگاه هایی مانند دانشگاه تبریز حدود چهل درصد دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی راه را برای یک تحول و انقلاب علمی ریشه دار در کشور هموار کرد و امروز شاهد وجود حدود چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور هستیم، در حالی که در ابتدا این رقم حدود 180هزار نفر بود.

نایب رییس مجلس با اشاره به پیشرفت های علمی، به خصوص در حوزه لیزر و کاربرد های آن ها و ایجاد برتری در حوزه های مختلف گفت: نظام جمهوری اسلامی در عرصه فعالیت های دانش بنیان کار های بزرگی انجام داده است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و افتخارات دانشگاه تبریز ادامه داد: دانشگاه تبریز از نماد های افتخار آموزش عالی کشور بوده، جایگاه فاخری در تولید علم دارد و یکی از پشتوانه های عظیم جمهوری اسلامی است.

وی با مخاطب قرار دادن دانشگاهیان ادامه داد: شما از ظرفیت های بالقوه و بالفعل فراوانی بهرمند هستید که می‌توانید از آن استفاده کنید و بدون استفاده از بودجه عمومی دانشگاه را اداره کنید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه باید اتاق فکر ایجاد شود، افزود: در گذشته گمان می کردیم صنعت باید به دانشگاه فشار بیاورد ولی متاسفانه صنعت ما این ظرفیت را ندارد و دانشگاه به کمک صنعت شتافت.

وی با مخاطب قرار دادن اساتید گفت: شما در هر عرصه ای وارد شوید، حماسه ای خلق می کنید، ما باید فرآورده ‌هایی از نفت خام تولید کنیم که صد برابر ارزش افزوده داشته باشد و نباید به خام فروشی ادامه دهیم.

وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی دولت برابر 270 هزار میلیارد تومان است و سهم نفت از این میزان 70 هزار میلیارد تومان است و ما میتوانیم بدون نفت هم کشور را اداره کنیم و کاهش قیمت نفت را نعمتی خواند که وابستگی به نفت را کاهش می دهد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: امروز نگاه مجلس با دولت یکی هست، فقط در مقام عمل کمی تفاوت وجود دارد و اراده ها یکی نیست در حالی که در گذشته اینگونه نبود.

وی افزود: منابع ملی باید با جهت گیری صحیح در خدمت اقتصاد ملی قرار بگیرد، در اندیشه دینی فقط یک خط قرمز داریم و آن علم است.

انتهای پیام

کد N681567

وبگردی