آفتاب

نماینده چین در مذاکرات هسته‌ای: دو طرف رویکردی واقع‌بینانه و انعطاف‌پذیر اتخاذ کنند

نماینده چین در مذاکرات هسته‌ای: دو طرف رویکردی واقع‌بینانه و انعطاف‌پذیر اتخاذ کنند

خبرگزاری رویترز با اشاره به برگزاری نشست جامع میان ایران و گروه 1+5 در روز یک‌شنبه گزارش داد: ایران و قدرت‌های جهانی با هدف ارزیابی اختلافات‌شان با یکدیگر در جریان مذاکرات هسته‌ای در ژنو دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات هسته‌ای در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت:‌ نشست امروز برای ارزیابی اوضاع و این که ببینیم این دیدارها ما را به کجا خواهد برد و چگونه می‌توانیم مذاکرات را به شکل جامع پیش ببریم بود.

هم‌چنین وانگ چون، نماینده چین در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 روز یک‌شنبه گفت: زمان به سرعت در حال سپری شدن است و پکن امیدوار است که تمام طرف‌های مذاکره کننده از این فرصت تاریخی برای مقابله با زمان استفاده کنند و دو کار را انجام دهند: اول این که رویکردی واقع‌بینانه و انعطاف‌پذیر اتخاذ کنند و دوم با تصمیم‌گیری‌های قاطع از خود اراده سیاسی لازم و حداکثری، نشان دهند.

به گزارش رویترز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 روز یک‌شنبه (امروز) با حضور نمایندگانی از تمام این کشورها به علاوه هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو برگزار شد.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران سرپرستی هیات‌های مذاکره کننده این کشورها را به عهده داشتند.

انتهای پیام

کد N681551

وبگردی