آفتاب

تاکید شورای جوانان احزاب اصلاح طلب بر فعالیت جوانان در احزاب

تاکید شورای جوانان احزاب اصلاح طلب بر فعالیت جوانان در احزاب

شورای جوانان احزاب اصلاح طلب، با صدور بیانیه‌ای بر فعالیت جوانان در احزاب اصلاح طلب تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی، 2 خرداد 76 و 24 خرداد 92. وقایع عظیم تاریخی که جوانان عنصر اصلی آن حرکات بوده‌اند. حرکاتی با آرمان‌هایی پاک و با اراده‌ای راسخ برای اصلاح ، اما جوانان در تصمیم گیری و تصمیم سازی در ادامه آن حرکات چه قدر نقش داشته‌اند؟

آیا رویه نگاه به جوانان به عنوان موتور متحرک در روزهای حساس همچون انتخابات و هدر رفتن پتانسیل عظیم جوانان بعد از گذر از آن روزها، نتیجه ای مثبت در پی داشته است؟

حاصل تجربه سال‌های گذشته برای جوانان، پختگی بود که نتیجه‌اش در انتخابات سال 92 نمایان شد و امروز دغدغه این جوانان، پتانسیلی است که نگران هدر رفتن آن هستند و جلوگیری از هدر رفتن این پتانسیل با کادرسازی برنامه ریزی شده، و حضور جوانان در ارکان تصمیم گیری احزاب اصلاح طلب ممکن است. معتقدیم این حضور نیز نیازمند شفافیت در فرایندهای تصمیم گیری در کل جریان اصلاحات است.

امروز جوانان تفاوتی بین نسل قبل و نسل امروز در احزاب نمی بینند و جوانان آن روز احزاب باید مدیران و دبیران احزاب‌شان در آینده باشند اما به درستی، نتیجه استفاده نکردن از پتانسیل جوانان، انشعاب است و نیک روشن است که انشعاب نتیجه ای جز ضرر برای اصلاحات ندارد.

جوانان در احزاب اصلاح طلب برای افزایش انگیزه، امید به ارتقاء در درون حزب و نقش موثر در جریان تصمیم گیری‌های درون تشکیلاتی دارند.

اما جدای از نقش جوانان در احزاب، امروز بیش از یک سال و نیم از روزی که مردم با امید به تغییر روند نگران کننده هشت سال قبل دوباره پای صندوق های رای رفتند می گذرد و نقش جوانان و دانشگاهیان در آن حماسه قابل چشم پوشی نیست اما با وجود ایجاد روزنه هایی امیدوارکننده، نگرانی هایی نیز جلوه می‌کند ؛ نگرانی از چگونگی ساختن آینده.

بی شک اگر تغییری که مد نظر مردم است با نیروهای دولت پیشین شدنی بود، امروز شاهد این سطح از نابسامانی در عرصه های اقتصادی، سیاست داخلی و دیگر عرصه ها نبودیم.

امید جوانان برای پیشرفت کشور و تحقق آرمان های اصلاحات که برگرفته از آرمان های آزادی خواهانه و اصلاح طلبانه مردم در انقلاب اسلامی است، به کادرسازی در احزاب و استفاده از پتانسیل جوانان متخصص در دولت است. تلخی استفاده از نیروهای بی تجربه و خطاکار در دولت های نهم و دهم که با رانت های غیر قانونی و نامتعارف به رده های بالای مدیریتی رسیده بودند هنوز به کام مردم مانده است اما جوانان متخصص و با تجربه باید امروز به عرصه های اجرایی وارد شوند و تجربه کسب کنند تا بتوانتد در آینده کرسی های مدیریتی را تصدی کنند.

انتها پیام

کد N681378

وبگردی