آفتاب
رییس دادگستری گلستان اعلام کرد

حکم تخریب 400 ساخت‌وساز غیرمجاز اجرایی می‌شود

حکم تخریب 400 ساخت‌وساز غیرمجاز اجرایی می‌شود

رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اجرای حکم تخریب 400 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های ملی، منابع طبیعی و کشاورزی استان گفت: خط قرمز در این زمینه تنها قانون است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد فاضلیان با یادآوری اراده جدی دستگاه قضایی بر حل مساله ساخت‌وسازهای غیرمجاز اظهار کرد: دادستان‌های سراسر استان مکلف شده‌اند طبق قانون، بستر اجرای احکام قلع و قمع که از مدت‌ها پیش صادر شده اما دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌های مختلف هنوز آن را اجرا نکرده‌اند، فراهم کنند.

وی با بیان این که در همه حوزه‌های قضایی استان یک سیاست واحد در برخورد با متخلفان در حوزه منابع طبیعی اتخاذ شده است، تصریح کرد: اجرای قاطع قانون در برخورد با متخلفان حوزه منابع طبیعی و اراضی کشاورزی، ساز و کار مهمی است که می‌تواند در آینده از دست اندازی بیشتر به منابع طبیعی و اراضی کشاورزی جلوگیری کند.

رییس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و انفال استان گلستان با بیان این که از تخریب بناهایی که میلیون ها تومان برای آن هزینه شده خوشحال نیستیم، افزود: اما باید این احکام اجرا شود تا این باور غلط که «اگر کار خلاف قانون را شروع کنند و به پایان برسانند با آن برخورد نمی شود»، در جامعه از بین برود.

فاضلیان، حمایت از منابع طبیعی که از سرمایه های ملی و متعلق به این نسل و نسل های آینده است را ضروری بیان کرد و افزود: مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی که در برخورد با متخلفان از مراحل ابتدایی کوتاهی کرده و با این کار به آنان اجازه ساخت و ساز داده‌اند و هزینه‌های برخورد را بالا برده‌اند نیز طبق قانون مجازات می شوند.

به گفته رییس کل دادگستری گلستان، عموم مردم از اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان در عرصه های ملی و منابع طبیعی راضی هستند و تنها کسانی از این موضوع نگرانند که منافع آنها به خطر افتاده و از اجرای قانون متضرر شده اند.

فاضلیان در ادامه بهترین راه ایجاد جامعه سالم و عاری از قانون شکنی را احترام به قانون عنوان کرد و گفت: برخی اقدامات که همه جامعه را متضرر می کند باید قبح ذاتی پیدا کند تا مردم بدون این که نیاز به دستگاه حاکمیتی باشد از ارتکاب چنین اعمالی خودداری کنند.

وی یادآور شد: زنده کردن قانون‌مداری به صورت یک باور در اذهان می تواند ضمانت اجرایی خوبی برای جلوگیری از رفتارهای ناهنجار باشد.

رییس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: در این بخش ورود دستگاه‌های اجرایی و اقدامات قاطع قضایی می‌تواند در مجموع شرایط بهتری را در استان فراهم کند.

انتهای پیام

کد N680985

وبگردی