آفتاب
نایب رییس کمیسیون اجتماعی:

نفت پشتوانه بودجه جاری و مصرفی کشور شده است نه پشتوانه تولید!

نفت پشتوانه بودجه جاری و مصرفی کشور شده است نه پشتوانه تولید!

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نوسان‌هایی که در زندگی مردم به وجود می‌آید به این دلیل است که بودجه کشور ما متصل به نفت است و نفت که باید پشتوانه تولید در کشور باشد امروز پشتوانه بودجه جاری و مصرفی کشور است و سبب می‌شود که ما آسیب‌پذیر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "فرج‌الله عارفی" در مراسم افتتاح آزمایشگاه نانو دانش‌آموزی در شهرستان جیرفت اظهار کرد: بعد از انقلاب به مسئله پژوهش توجه ویژه‌ای شد.

وی افزود: تلاش خوبی از لحاظ ظرفیت‌های قانونی و اجرایی در حال انجام است، کشوری که در حوزه سیاست در دنیا پیش‌قراول است باید در حوزه اقتصاد هم خود را به همین حقیقت در جهان برساند.

عارفی با بیان اینکه چند کار جدی باید در حوزه پژوهش انجام دهیم تا مقداری از قافله جهانی خود در این بخش‌ها عقب نمانیم، خاطرنشان کرد: مسئله مهم در مجلس شورای اسلامی و دولت این است که بتوانیم نفت را از بودجه کشور جدا کنیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: نوسان‌هایی که در زندگی مردم به وجود می‌آید به این دلیل است که بودجه کشور ما متصل به نفت است و نفت که باید پشتوانه تولید در کشور باشد امروز پشتوانه بودجه جاری و مصرفی کشور ماست و سبب می‌شود که ما آسیب‌پذیر باشیم.

عارفی با بیان اینکه نگاه دولت در بودجه سال جاری بسیار واقعی بوده و مجلس دنبال این است که فاصله آن را کمتر کند، گفت: هزینه‌های مصرفی دولت فوق‌العاده زیاد است و زمانی که می‌خواهید در کشور اشتغال پایدار باشد، تولید رشد کند و هزینه‌های جاری کم شود چاره این نیست جز اینکه سرمایه‌گذاری شود.

وی بیان کرد: روی کم کردن هزینه‌های دولت باید کار شود تا دولت با فرصت بهتری کار کند، همه دولت‌های ما بعد از انقلاب دچار این اشکال بزرگ بودند و این مشکلی است که باید جدی دنبال شود.

عارفی ادامه داد: نفت ما در کشورهای دیگر مشتقات بسیار زیادی دارد که تولید ثروت برای آنها دارد، اما در کشور ما حدود 70 درصد هزینه برداشت نفت می‌شود و چیزی نمی‌ماند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزان شهرستان جیرفت عنوان کرد: باید ارزش‌گذاری روی تحقیق و پژوهش داشته باشیم و از محققان حمایت کنیم

انتهای پیام

کد N680970

وبگردی