آفتاب

بررسی استخدام فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش

بررسی استخدام فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جذب فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با سازمان مدیریت و منابع انسانی صحبت‌هایی را آغاز کرده‌ایم که امیدواریم این دستورالعمل نهایی و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر فانی در حاشیه برگزاری هفتمین مجلس دانش‌آموزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قرار است از سال آینده آموزش و پرورش از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها به عنوان معلم استفاده کند، اظهار کرد: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل است.

وی افزود: بر اساس اساسنامه دو نوع مدل پذیرش وجود دارد در مدل نخست داوطلبان دیپلم را از طریق کنکور سراسری جذب کرده و طی یک دوره چهار ساله در دانشگاه فرهنگیان آنها را تحت آموزش قرار می‌دهیم که این روش همچنان ادامه دارد.

فانی با اشاره به روش دوم تصریح کرد: طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش در کنار روش جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که طی سال‌های اخیر هم در حال اجرا است می‌تواند از فارغ‌التحصیلان مقطع لیسانس سایر موسسات آموزش عالی هم برای جذب نیرو استفاده کند.

وی افزود: دوره‌های آموزش یک ساله برای این افراد برگزار می‌شود و در این دوره‌ها حرفه معلمی را آموزش می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرایی شدن جذب فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها از سال 94 بیان کرد: هم‌اکنون در حال مطالعه دستورالعمل مربوط به این موضوع هستیم، اجرای این طرح نیاز به مجوز سازمان مدیریت دارد و صحبت‌های مقدماتی را با این سازمان داشته‌ایم. امیدواریم نهایی شود تا بتوانیم جزئیات آن را اعلام کنیم.

کد N680761

وبگردی