آفتاب
مذاکرات ژنو در گفت‌وگوی حقیقت‌پور با ایلنا:

طرف مذاکره٬ هارمونی منطقی ندارد

طرف مذاکره٬ هارمونی منطقی ندارد

در مذاکرات روند سختی را پیش‌رو داریم٬ تمام حرف‌مان این است که تحریم‌ها برداشته شود و طرف‌های مقابل ما به حرف‌هایشان عمل کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در مذاکرات روند سختی را در پیش داریم اما تمام حرف ما این است که تحریم‌ها برداشته شود و طرف مقابل به حرف‌هایش عمل کند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در خصوص روند مذاکرات و نگاه مجلس به مذاکرات٬ گفت: ما خودمان این احساس را داریم که مذاکرات سختی در پیش داریم اما چیزی که این را سخت‌تر می‌کند٬ بی‌عدالتی طرف مقابل است.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: طرف مقابل ما بر اساس رفتار عادلانه حقوقی برخورد نمی‌کند و دائما از اطرافیان خود که اعراب و صهیونیست هستند٬ تاثیر می‌پذیرد.

وی افزود: حرف ما این است که آنها بر پایه کدام قاعده و قانون٬ ایران را تحریم کردند. اینکه حق یک ملتی را بگیرند٬ خلاف تمام قوانین است و مشکل اینجاست که حرفی را می‌زنند اما عمل نمی‌کنند٬ مانند اینکه گفتند تحریم نمی‌کنیم اما تحریم کردند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: طرف مذاکره قدرت تصمیم‌گیری و یک‌صدایی ندارند٬ زیرا می‌بینیم کاخ سفید یک حرف می‌زند و سنا و دیگران حرف دیگری می‌زنند. لذا  این آهنگ ملودی ناهنجاری است که هارمونی منطقی ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: ما بعد از ۳۵ سال پایداری و مقاومت و دادن هزینه‌های مضاعف٬ پای مذاکراتی نشستیم اما طرف مقابل مواضع سیاسی خود را حقوقی نمی‌کند.

نماینده مردم اردبیل بیان کرد: ما باید بودجه کشور را طوری تنظیم کنیم که تحریم‌ها و پایین آمدن نفت٬ تاثیری در آن نداشته باشد.

وی تصریح کرد: باید اتکا بودجه را از درآمد نفتی برداریم٬ تا بر پایه منافع ملی خودمان و با سرمایه‌گذاری در منابع دیگر شرایط و فشار‌ها از سوی دیگران برایمان آزار دهنده نباشد.

حقیقت‌پور در پایان اذعان داشت: در بحث مذاکرات برای ما مهم نتیجه است و اینکه قطعا تحریم‌ها باید برداشته شود و طرف مقابل بر سر مواضع حقوقی خود پایبند.

کد N680745

وبگردی