آفتاب
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر:

دهه فجر میثاق ملت با امام و شهداست

دهه فجر میثاق ملت با امام و شهداست

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این‌که حضور پرشکوه مردم در روز 22 بهمن ماه یکی از عوامل بازدارنده در مقابل توطئه‌های دشمنان است، اظهار کرد: لازم است همه‌ی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی تلاش کنند تا قدرت و عظمت ملت و نظام در دهه فجر و 22 بهمن به نمایش درآید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسین زارع در نشستی خبری که به منظور تشریح برنامه‌های دهه فجر امسال برگزار شد گفت: دهه فجر دهه نمایش شکوه انقلاب اسلامی و شیرین‌ترین و ماندگارترین حادثه در تاریخ ملت ایران است. دهه فجر بزرگداشت آرمان‌ها و مجاهدت‌های ملت و یادبودی از تلاش‌های امام خمینی (ره) است.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی یگانه انقلاب متکی به معنویت است و امام خمینی (ره) با بهره گیری از شریعت حکومتی ایجاد کرد که بزرگترین معجزه قرن بود. استکبار از همان ابتدا به مقابله با اسلام و انقلاب روی آورد، اما ما امروز شاهد پیشرفت‌های ملت و تلاش مردم برای حفظ میراث امام هستیم،

بنابراین دهه فجر باید آرمان‌های انقلاب را زنده نگه دارد. یکی از اهداف برگزاری مراسم دهه فجر بیان وحدت ملت و میثاق مردم با امام و شهداست.

به گفته وی آگاهی بخشی، امید افزایی ، جوان گرایی ، نشاط بخشی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی از رویکردهای مراسم دهه فجر امسال است.

زارع در ادامه با بیان این‌که مراسم دهه فجر امسال در روز 12 بهمن و از حرم امام آغاز می‌شود،خاطر نشان کرد: همچنین‌ مراسم‌های مختلفی در 700 نقطه کشور در لحظه ورود امام برگزار می‌شود.رژه موتور سواران از فرودگاه تا بهشت زهرا و گلباران مسیر حرکت حضرت امام ، اجرای برنامه بر عرشه ناوشکن جماران، رژه شناورهای نیروی دریایی در انزلی، گلباران خانه امام در خمین، به صدا درآوردن زنگ مدارس بخشی دیگر از برنامه‌های روز 12 بهمن است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی همچنین با بیان این‌که در 16 بهمن مهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد:‌بیش از 22 هزار برنامه در دهه فجر تدارک دیده شده که نشست هم اندیشی نخبگان جوان، همایش تولید ملی، همایش اقتصاد مقاومتی، کنفرانس کارآفرینی، نشست بصیرت افزایی، نشست تبیین اندیشه های امام، همایش رسانه و انقلاب اسلامی، جشنواره فیلم و عکس جشنواره شعر دانشجویی ،اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و بهره برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی بخشی ازاین برنامه‌هاست.

انتهای پیام

کد N680654

وبگردی