آفتاب

نعیم قاسم: ما از رهبری ایستادگی در برابر اشغالگران را آموختیم

نعیم قاسم: ما از رهبری ایستادگی در برابر اشغالگران را آموختیم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما از رهبری این طور یاد گرفتیم که در برابر اشغالگران ایستادگی کنیم و این مقاومت در برابر اسراییل نتیجه دیدگاه دینی سیاسی در آن واحد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نعیم قاسم در سخنانی در مراسم افتتاحیه سلسله درس‌های فرهنگی سال 2015 با عنوان "ولی احیاکننده" که در مجتمع امام مجتبی(ع) بیروت برگزار شد، بیان کرد: ما در جایگاهی نیستیم که موضع‌گیری سیاسی مرتبط با جمهوری اسلامی ایران یا ولایت (فقیه) و یا دیگر اهداف در جهان داشته باشیم بلکه ما تنها در موضعی هستیم که می‌خواهیم به واسطه آن ایمان و تعهدمان را به احکام شرعی نشان دهیم و تحقق این هدف نیز تنها با درپیش گرفتن شیوه ولی فقیه امکان‌پذیر خواهد بود.

نعیم قاسم ادامه داد: ما به عنوان حزب الله به ولایت فقیه ایمان آوردیم ایمان به رهبری که باید در مسیر اسلام گام بردارد و این ایمان بخشی از ایمان اسلامی ما است و ما در جایگاهی نیستیم که موضع سیاسی مرتبط با روابط با ایران یا ولایت (فقیه) و یا دیگر اهداف در جهان اتخاذ کنیم ما در جایگاهی هستیم که به واسطه آن می‌خواهیم ایمانمان را نشان دهیم و بگوییم که به احکام شرعی پایبندیم و این هدف تنها با در پیش گرفتن شیوه "ولایت فقیه احیاکننده" امکان پذیر است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: روش عملی حزب الله تعهد داشتن به رهبری و ولایت فقیه است و از این رو ما امروز در برابر تصویر آشکاری هستیم که در آن حزب الله الگوی اسلامی معاصر است و ولایت فقیه یک الگوی اجرای احکام اسلامی را در صحنه زندگی زمان ما ارائه می‌دهد.

بنابر گزارش النشره، وی تصریح کرد: ما از رهبری این طور یادگرفتیم که در برابر اشغالگران ایستادگی کنیم و این مقاومت در برابر اسراییل نتیجه دیدگاه دینی سیاسی در آن واحد است. ما به کمک این پیروزی‌ها توانستیم معادلات را به نفع استقلال ملت‌های منطقه و انتخاب آنچه که ملت‌ها و نسل‌ها برای خود می‌خواهند، تغییر دهیم.

وی افزود که نتیجه این گرایش‌ها ائتلاف استراتژیک با جنبش امل و جناح وطن آزاد بوده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حضور گروه‌های تندرو در منطقه گفت: جهان نمونه دیگری از ادعای گرایش به اسلام را نیز به خود دیده است که آن نمونه تکفیری‌ها هستند آنهایی که چیزی از اخلاق و انسانیت نمی‌شناسند . تکفیر نشانه اسلام نیست و بیانگر فهم از پیام اسلام هم نیست.

وی ادامه داد:‌ ما امروز اعلام می‌کنیم که به واسطه اندیشه و جهاد گام‌های ثابتی را برای تثبیت اسلام پاک و اصیل برداشتیم.

انتهای پیام

کد N680615

وبگردی