آفتاب

داعش 350 ایزدی را آزاد کرد / رئیس پارلمان عراق امروز در ترکیه

داعش 350 ایزدی را آزاد کرد / رئیس پارلمان عراق امروز در ترکیه

گروه تروریستی داعش 350 تن از ایزدی‌هایی که به اسارت گرفته بود را آزاد کرد. در همین حال، در حملات ائتلاف در استان الانبار چندین تروریست داعش به هلاکت رسیدند. در انفجارها و حملات بغداد و اربیل نیز حدود 40 تن کشته و زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش 350 تن از ایزدی‌هایی که به اسارت گرفته بود را آزاد کرد. در همین حال، در حملات ائتلاف در استان الانبار چندین تروریست داعش به هلاکت رسیدند. در انفجارها و حملات بغداد و اربیل نیز حدود 40 تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گروه تروریستی داعش 350 تن از طائفه‌های ایزدی را که آنها را در سال میلادی گذشته در شمال غرب عراق به اسارت گرفته بود، آزاد کرد.

منابع گزارش دادند که داعش این اسیران را به نیروهای کرد که شهر کرکوک عراق را تحت تصرف خود دارند، تحویل داد.

شبکه روسیا الیوم گزارش داد، تمام افرادی که آزاد شدند از افراد سالخورده و بیمار و کودکان هستند.

منابع خاطرنشان کردند که تعدادی از بازرگانان ایزدی اتوبوس‌هایی را کرایه کردند تا این افراد را به اربیل بازگردانند.

حملات ائتلاف ضدداعش در الانبار

از سوی دیگر منابع در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کردند که در حمله جنگنده‌های ائتلاف به مقر نیروهای داعش در استان الانبار واقع در غرب عراق، 13 تن از اعضای این گروه به هلاکت رسیده و سه تن دیگر نیز زخمی شدند.

همزمان نیروی ماموریت‌های مشترک وابسته به ائتلاف ضدداعش اعلام کرد که آمریکا و هم‌پیمانانش در 29 حمله هوایی مواضع داعش را در عراق و سوریه ظرف 24 ساعت گذشته هدف قرار دادند.

شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد که 16 حمله در هفت شهر عراق صورت گرفت و خودروها، ساختمان‌ها و مواضع داعش را هدف قرار داد.

داعش 22 تن از داوطلبان مردمی را ربود

در همین حال، یک منبع امنیتی خاطرنشان کرد: تروریست‌های داعش 22 تن از جمله فرمانده شورای بیداری را از خانه‌هایشان در ناحیه الزاب در غرب کرکوک ربود و آنها را به مکان نامعلوم برد.

این منبع افزود: علت بازداشت این افراد، عضویت در نیروهای داوطلب مردمی است که با تروریست‌های داعش می‌جنگند.

چندین انفجار بغداد و بابل را لرزاند

از سوی دیگر، یک منبع پلیس عراق در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: در اثر انفجار یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در شهرک الصدر در شرق بغداد، چهار تن کشته شده و 10 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین بمبی دست‌ساز در منطقه السویب در جنوب بغداد در نزدیکی مغازه‌ها منفجر شد که بر اثر آن دو تن کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

همزمان در پی دو انفجار و حمله‌ای مسلحانه در بغداد و استان بابل در جنوب عراق هشت تن کشته شده و 10 تن دیگر زخمی شدند.

رئیس پارلمان عراق امروز در ترکیه

از سوی دیگر یک منبع در پارلمان عراق اعلام کرد که سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق امروز (یکشنبه) به آنکارا می‌رود که این سفر پنج روز به طول می‌انجامد.

این منبع خاطرنشان کرد: در این سفر، روابط دوجانبه میان بغداد و آنکارا و راه‌های تقویت آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عنوان داشت: داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه به محض ورود این هیات به فرودگاه ترکیه، از آن استقبال خواهد کرد و این هیات پس از آن با رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان ترکیه و کمیسیون امنیتی پارلمان این کشور دیدار خواهد کرد.

داعش حکم اعدام 56 افسر امنیتی را صادر کرد

همزمان، یک منبع در نینوا اعلام کرد: داعش حکم اعدام 56 افسر امنیتی را که در دهم ژوئن گذشته آنها را از خانه‌هایشان ربوده بود صادر کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد: اعضای داعش به خانواده‌های ربوده‌شدگان اطلاع دادند که این حکم ظرف چند روز آتی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی این افسران از عشیره البومتیوت در همجواری شهرستان سنجار واقع در شمال غرب شهر موصل هستند.

انتهای پیام

کد N680604

وبگردی