آفتاب

ادامه تظاهرات بحرینی‌ها/ابراز همدردی علی سلمان با مردم لبنان و فرانسه

ادامه تظاهرات بحرینی‌ها/ابراز همدردی علی سلمان با مردم لبنان و فرانسه

در حالی که مردم بحرین بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده در مناطق مختلف ادامه بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور را محکوم کردند، دبیرکل جمعیت الوفاق تاکید کرد: عدم وجود دولت منتخب در کشور ما دلیل مشکلات کنونی بحرین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری مرآه البحرین، جمع کثیری از مردم بحرین بار دیگر با برگزاری تظاهرات و بالا بردن پرچم‌های این کشور و تصاویر علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور و تعداد دیگری از بازداشت‌شدگان ادامه بازداشت علی سلمان را محکوم کرده و خواهان آزادی هرچه سریع‌تر وی شدند.

تظاهرکنندگان تاکید کردند که همچنان تا تحقق خواسته‌هایشان به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا نیروهای رژیم آل خلیفه با گاز اشک‌آور تظاهرات بحرینی‌ها را سرکوب کردند.

در همین حال علی سلمان که در بازداشت مقامات آل خلیفه به سر می‌برد، در سخنانی تاکید کرد: من از اقدام و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهم مطمئن هستم و این اقداماتی است که باید صورت بگیرد. همچنین نمی‌خواهم در برابر اشتباهات سکوت کرده و واقعیت‌های غلطی که درباره تبعیض در کشور وجود دارد را به حال خود رها کنم.

وی تاکید کرد: نبود دولت منتخب در بحرین دلیل مشکلاتی است که این کشور با آن مواجه شده است.

سلمان بر پایبندی به روش‌های مسالمت‌آمیز تاکید کرد و خطاب به بحرینی‌هایی که آزادی وی را فریاد زده‌اند، گفت: شما که خواهان آزادی من شده‌اید امیدوارم تمامی شخصیت‌ها و دیگر برادران ما را که در بازداشت به سر می‌برند فراموش نکنید.

حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین طی دیداری در مقر این جمعیت در منطقه البلاد القدیم مضمون پیام علی سلمان را که در تماس تلفنی با خانواده‌اش گفته بود، ارائه کرد.

الدیهی تاکید کرد: علی سلمان که با وکیلان خود دیدار کرده بود، از آنها خواسته تا بر این مساله تاکید کنند که تظاهرات مسالمت‌آمیز حق مردم است و مساله اساسی برای مردم پارلمان و دولت منتخب است.

دبیرکل جمعیت الوفاق همچنین خواهان محکومیت سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز و قانونی بحرینی‌ها شد و گفت: ما درخواست‌های عادلانه و قانونی داریم که حق انسانی و یک وظیفه ملی است که نمی‌توان از آن تجاوز کرد. ما به خوبی اطمینان داریم که اوضاع کنونی بحرین با توجه به تبعیض قائل شدن میان طوایف مختلف و نادیده گرفتن اراده مردمی در انتخابات قوه مقننه و مجریه مساله‌ای است که باید آن را رد کرد.

علی سلمان افزود: درخواست برای عدالت و برابری در حق مردم در انتخاب پارلمانی که دارای اختیارات کامل باشد و همچنین انتخاب دولتی که نماینده اراده مردمی بحرین باشد، وظیفه دینی، ملی و انسانی است.

علی سلمان همبستگی خود را با جمیل کاظم، رئیس شورای الوفاق اعلام کرد و گفت: وی به خاطر اینکه دیدگاه خود را بیان کرده است، بازداشت شده است.

وی از جامعه جهانی خواست تا حق مردم بحرین در تظاهرات مسالمت‌آمیز و حمایت از تظاهرکنندگان در برابر سرکوب و بازداشت ظالمانه را تضمین کند.

علی سلمان همچنین در صفحه شخصی خود در توئیتر به ملت لبنان و مردم فرانسه به ترتیب به دلیل حمله تروریستی به جبل محسن و حمله به مجله شارلی ابدو تسلیت گفت و با آنها اعلام همبستگی کرد.

از سوی دیگر، سازمان ملل از مقامات بحرینی خواست تا به حق شهروندان در برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز احترام گذاشته و بازداشت‌شدگان را هرچه سریعتر آزاد کنند.

سازمان ملل اعلام کرد که زید بن رعد، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از آزادی مسوولان جمعیت الوفاق که در بازداشت نظام بحرین به سر می‌برند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N680162

وبگردی