آفتاب

اولاند: معترضان به اقدام شارلی ابدو پایبندی فرانسه به آزادی بیان را درک نمی‌کنند!

اولاند: معترضان به اقدام شارلی ابدو پایبندی فرانسه به آزادی بیان را درک نمی‌کنند!

رییس جمهوری فرانسه گفت که معترضانی که در دیگر کشورها علیه توهین نشریه شارلی ابدو به ساحت پیامبر اسلام (ص) تظاهرات می‌کنند، پایبندی فرانسه به آزادی بیان را درک نمی‌کنند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات فرانسوا اولاند یک روز پس از انتشار تصاویر توهین آمیز در نشریه شارلی ابدو علیه پیامبر اسلام (ص) و اعتراض مسلمانان جهان، ایراد شد.

نشریه شارلی ابدو پس از آنکه دفتر این نشریه مورد حمله دو فرد مسلح قرار گرفت، بار دیگر به روند چاپ تصاویر توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه داد و در جدیدترین شماره خود مجددا اقدام به چاپ چنین تصاویری کرد.

فرانسوا اولاند در جریان سفر به شهر تول در جنوب فرانسه اظهار کرد: ما از این کشورها (کشورهایی که شاهد اعتراضات علیه نشریه شارلی ابدو بوده‌اند) در جنگ با تروریسم حمایت کرده‌ایم!

وی تاکید کرد: من همچنان می‌خواهم همبستگی خود با آن‌ها نشان دهم اما در عین حال فرانسه اصول و ارزش‌هایی به ویژه مساله آزادی بیان دارد که برای آن احترام قائل است.

اظهارات رییس جمهور فرانسه در حالی مطرح شد که دلیل حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو اقدام قبلی این نشریه در چاپ تصاویر موهن علیه پیامبر مکرم اسلام (ص) بوده است.

روز جمعه و شنبه مسلمان در کشورهای مختلف از جمله الجزایر، نیجر و پاکستان تظاهرات گسترده‌ای را در محکومیت اقدامات توهین‌آمیز این نشریه، برگزار کردند.

براساس گزارش‌ها وکیل یکی از افراد مسلحی که به دفتر نشریه شارلی ابدو حمله کرد گفته است که این فرد در شهر رنس در شرق فرانسه در قبری که هیچ نام و نشانی روی آن درج نشده، دفن شده است تا کسانی که او را تحسین می‌کنند در این محل تجمع نکنند.

انتهای پیام

کد N680153

وبگردی