آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس

برگزاری همایش‌های اصلاح طلبان و اصولگرایان تقویت بعد جمهوریت نظام بود

برگزاری همایش‌های اصلاح طلبان و اصولگرایان تقویت بعد جمهوریت نظام بود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دو گردهمایی اصلاح طلبان و اصولگرایان در هفته‌های اخیر گفت: برگزاری این همایش ها در راستای تقویت بعد جمهوریت نظام بوده است.

محمد علی نمازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که نظام ما جمهوری اسلامی است و در بخشی باید مقررات مطابق اسلام باشد و از طرفی دیگر اداره کشور باید متکی بر ارای عمومی صورت بگیرد، اظهار کرد: در راستای تحقق اصل 27 قانون اساسی و اصول مربوط به احزاب برگزاری گردهمایی اصولگرایان و اصلاح طلبان کاری بسیار ارزشمند بوده است.

این فعال سیاسی با اشاره به این که در گردهمایی اصلاح طلبان حضور داشته است افزود: در گردهمایی اشاره شد که با روی کار آمدن دولت آقای روحانی تغییراتی ایجاد شده است تا بعد از هفت سال تشکل های اصلاح‌طلب فرصت برگزاری کنگره داشته باشند. همچنین تغییری در خط مشی قوه قضاییه و وزارت اطلاعات ایجاد شده است تا احزاب ، گروه ها وتشکل هایی که در چارچوب نظام هستند و دلشان می‌خواهد کشور پیشرفت کند و آباد شود ، گردهمایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: برگزاری همایش ها و نشست های تشکل های مختلف موجب امیدواری فعالان سیاسی و بازشدن عرصه برای فعالیت آن‌ها می‌شود و روحیه مهربانی و عطوفت وهمکاری بین گروه های مختلف ایجاد می‌شود.

نمازی با بیان این‌که یکی از پیام‌های برگزاری گردهمایی اصلاح طلبان قانونمداری بود، تصریح کرد: در این همایش تمام سخنرانان و همچنین در بیانیه پایانی تاکید بر محوریت قانون بودو این‌که قانون بدون کم و کاست اجرا شود. همچنین پیام دیگر این همایش این بود که همه حاضر هستند برای نظام کار کنند و یکدیگر را به رقابت سالم برای پیشرفت کشور دعوت می‌کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری انتخابات را حق الناس دانسته اند گفت: در همه مراحل انتخابات حق الناس باید مورد توجه قرار گیرد چون وقتی از همه برای حضور در انتخابات دعوت می کنیم تا رای بدهند باید برای همه سلایق کاندیدا داشته باشیم. همچنین یکی از مراحلی که حق الناس باید کامل در آن رعایت شود مرحله بررسی صلاحیت ها است.

وی افزود: در گردهمایی اصلاح طلبان همه تاکید داشتند آماده حضور در انتخابات هستند به شرطی که حداقل یا کف انتظارات آن‌ها که بررسی صلاحیت ها است برآورده شود تا با شوق و ذوق در سایه رقابت سالم و آزاد ساختار مجلس آینده شکل بگیرد، چون وقتی مجلس کاملا منتخب مردم باشد با دولت منتخب مردم می تواند هم جهت کارها را انجام دهد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خوشبختانه آستانه تحمل در کشور بالا رفته است ، تصریح کرد: باید بدون نگاه خصمانه به یکدیگر، بلکه با نگاه رقابتی به هم، فعالیت کنیم.

وی با بیان این‌که عمود خیمه نظام ولایت فقیه است، تاکید کرد: با محوریت رهبری باید به پیش رویم و ساختار ریاست جمهوری و مجلس ،‌خبرگان و شوراها با رای مردم شکل بگیرد که در این صورت کسی نباید احساس نگرانی کند چون در صورتی که این روند را ادامه دهیم یعنی حاکمیت اجازه دهد تشکل های سیاسی از هر جناح گرده هم بیایند بالندگی در کشور رشد می‌کند و دلمردگی و یاس و ناامیدی برطرف می‌شود.

وی با بیان این‌که آزادی زمانی معنا پیدا می‌کند که نظر مخالف نیز شنیده و تحمل شود اظهار کرد: وظیفه دولت این است که فضا را برای حضور و فعالیت طیف های مختلف فراهم کند و از طرف دیگر احزاب و تشکل ها باید اساس کار خود را قانون بدانند یعنی حساسیت ایجاد نکنند و اصول را در نظر بگیرند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که احزاب و تشکل ها باید به تلطیف فضای سیاسی کشور و رقابت سالم کمک کنند خاطرنشان کرد : احزاب و تشکل های مختلف باید تحمل یکدیگر را داشته باشند و اعتدالیون در دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب باید افراطیون را طرد کنند. چرا که جامعه،کشور و نظام احتیاج به اعتدال دارد و در گذشته هزینه های سنگینی بابت افراط و تفریط داده است.

نمازی خاطرنشان کرد : امروز باید با اعتدال و میانه روی مصالح کشور را پیگیری کنیم و فعالیت هایمان در یک سال باقیمانده تا انتخاب مجلس خبرگان به نحوی باشد که مردم را به صحنه بیاوریم تا انتخاباتی پرشور را شاهد باشیم و به فرموده رهبری حماسه دیگری در انتخابات مجلس و خبرگان خلق شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اصلاح طلبان از ظرفیت های ایجاد شده با درایت کامل بهره می گیرند و دائم به یکدیگر سفارش می‌کنند که مراقب افراطیون باشند تا فضا را خراب نکنند و تاکیدشان این است که در راستای شعار اعتدال دولت تدبیر و امید به تلطیف فضا کمک کنند. همچنین خبر دارم اعتدالیون اصولگرا با محوریت آقای ناطق از این فضا به خوبی استفاده می‌کند و اجاز نخواهند داد که فعالیت ها به سمت افراط رود.

انتهای پیام

کد N680047

وبگردی