آفتاب
یک استاد حوزه:

توهین به پیامبر(ص)نشانگر ضعف شخصیت غربی‌هاست

توهین به پیامبر(ص)نشانگر ضعف شخصیت غربی‌هاست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: اگر غربی‌ها منطق داشته باشند سعی می‌کنند حرف خود را با منطق بیان کنند نه این‌که به سایر ادیان و مردم توهین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به توهین صورت گرفته به پیامبر(ص)،‌ با بیان این‌که «اینگونه توهین‌ها نشانه ضعف آنهاست» اظهار کرد: این‌که توهین به کسی از ضعف شخصیت است از نظر روانشناسی نیز تأیید شده است.

وی ادامه داد: جهان غرب با تمام سختگیری‌هایی که در مورد اسلام و پیامبر (ص) انجام داد باز هم دید که اسلام در حال گسترش است و روز به روز به طرفداران این مذهب اضافه می‌شود. به همین دلیل این‌گونه کارها را انجام می‌دهند تا جلوی ترویج اسلام را بگیرند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: غربی‌ها همواره در طول تاریخ به شکل‌های مختلف اقداماتی علیه اسلام انجام داده‌اند یکی از این اقدامات راه‌اندازی جنگ‌های صلیبی است. اکنون هم با کاریکاتور و یا بکارگیری افرادی که مأمور توهین به اسلام هستند مثل سلمان رشدی می‌خواهند با اسلام مقابله کنند. حتی به راه ‌انداختن گروه داعش هم یکی دیگر از فعالیت‌های آنها علیه اسلام است.

سراج ادامه داد: آنها از راه‌اندازی گروهک داعش دو هدف دارند. یکی از بین بردن مسلمانان به دست خودشان است و دیگری این‌که بگویند اسلام دین خشنی است. در این راستا وظیفه رهبران و تمام مردم این است که دو موضوع اساسی را برای معرفی جهان اسلام در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: اولین کاری که رهبران دین اسلام باید انجام دهند معرفی پیامبر(ص) و دین اسلام به جهانیان است. در برابر این همه هجمه ما باید چهره علمی و متعالی پیامبر(ص) را معرفی کنیم. مثلاً می‌توانیم از کتاب دکتر موریس بوکای که یکی از اندیشمندان بزرگ فرانسوی بود و در راستای تحقیق ادیان فعالیت داشت بهره ببریم. این اندیشمند فرانسوی در نهایت دین اسلام را انتخاب کرد و برای ترویج دین اسلام کتاب "مقایسه‌ای میان تورات، انجیل، قرآن و علم" را به رشته تحریر درآورد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که رهبران جهان اسلام باید برای جلوگیری از این هتک حرمت‌ها انجام دهند این است که مباحث سیاسی را برای مردم بیان کنند و به مردم بفهمانند که این کار آنها به دلیل دشمنی با اسلام و هراس از ترویج دین اسلام است.

سراج در ادامه با بیان این‌که «این‌گونه رفتارها هیچ ربطی به آزادی بیان ندارد» گفت: اگر این اسمش آزادی بیان است پس چرا یک روزنامه‌نگار نمی‌تواند درباره موضوع هولوکاست تحقیق کند. اگر کوچکترین اشاره‌ای در روزنامه‌ای به موضوع هولوکاست شود به اشد مجازات می‌رسد.

وی در پایان گفت: این منطق غلطی است که آنها بتوانند به بیش از یک میلیارد مسلمان توهین کنند ولی ما بخواهیم در مقابل آنها سکوت کنیم.

انتهای پیام

کد N680026

وبگردی