آفتاب

کمک 200 میلیون دلاری توکیو به کشورهای درگیر با داعش

کمک 200 میلیون دلاری توکیو به کشورهای درگیر با داعش

نخست وزیر ژاپن که به مصر سفر کرده است، در دیدار با گروهی از رهبران تجاری و مقام‌های دولت قاهره در قبال اعطای 200 میلیون دلار به کشورهایی که با داعش مبارزه می‌کنند، متعهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن با بیان این که کشورش به کشورهایی که با داعش مبارزه می‌کنند 200 میلیون دلار کمک خواهد کرد، اعلام کرد: در صورتی که تروریسم در خاورمیانه گسترش یابد این مساله به تلفات غیرقابل اندازه گیری برای جهان منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: من متعهد می‌شوم که 200 میلیون دلار به کشورهای درگیر با داعش کمک کنم که این کمک به افزایش ظرفیت‌های انسانی و زیرساختی اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد:‌ در صورتی که سلاح‌های کشتار جمعی و افراط گرایی در خاورمیانه گسترش یابد، جامعه جهانی با آسیب‌هایی مواجه خواهد شد که قابل اندازه گیری نیست.

ژاپن تاکنون در دو سال گذشته بیش از 2 میلیارد دلار به خاورمیانه کمک کرده است و به گفته نخست وزیر این کشور دولت توکیو در نظر دارد حدود دو و نیم میلیارد دیگر به صورت تسهیلات غیرنظامی به خاورمیانه کمک کند.

نخست وزیر ژاپن در جمع رهبران تجاری و برخی مقام‌های دولت قاهره همچنین گفت که کشورش 360 میلیون دلار وام به مصر اعطا می‌کند که برای پروژه‌های زیرساختی به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N679986

وبگردی