آفتاب
نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:‌

غرب از فرصت مذاکره استفاده نکند، توان غنی‌سازی‌مان بالای 60 درصد می‌شود

غرب از فرصت مذاکره استفاده نکند، توان غنی‌سازی‌مان بالای 60 درصد می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها از فرصت مذاکرات با ایران استفاده کنند گفت: اگر غربی‌ها این فرصت را از دست بدهند و مذاکرات با شکست روبرو شود، 10 سال دیگر با ایرانی روبرو می‌شوند که توان غنی سازی‌اش بالای 60 درصد خواهد رسید.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تلاش کنگره آمریکا برای تحریم مجدد ایران همزمان با دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 گفت: تجربیات دهه‌های گذشته به ویژه دهه اخیر در مورد مناقشه بین غربی‌ها و ایران درخصوص تعهدات هسته‌ای ما باید این درس را به غربی‌ها داده باشد که جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران تحت تاثیر فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: اگر آن‌ها فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند بر اراده ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تاثیری بگذارند اشتباه می‌کنند چون بهترین راه موفقیت، مذاکره و پذیرش حقوق ملت ایران است. نباید آن‌ها مجددا از سیاست چماق و هویج که بارها آن را تست کرده و جواب منفی گرفته‌اند، استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مذاکرات دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا اشاره و اظهار کرد: تاکنون در روزهای اخیر جان کری چهار دوره با وزیر خارجه ایران مذاکره و گفت‌وگو کرده است و هر دو طرف مصمم بودن برای رسیدن به توافق را به نمایش گذاشته‌اند. پس دیگر چه لزومی دارد که کنگره آمریکا تهدیدهای جدید علیه ایران را در دستور کار دارد و می‌خواهد تحریم‌های جدید را به تصویب برساند؟

نقوی حسینی ادامه داد: این نوع اقدامات و بهره‌برداری‌ها جز اینکه تردید بیشتری در ذهن ملت ایران ایجاد کرده و بی‌اعتمادی نسبت به دولتمردان غربی را به وجود آورد، هیچ نتیجه دیگری ندارد. این بازی‌ها نمی‌تواند روی اراده ما تاثیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه این دور از مذاکرات فرصتی برای غربی‌هاست گفت: غربی‌ها یک بار از فرصت به وجود آمده در مذاکرات به صورت غلط استفاده کردند. این امر باعث شد که ما ظرف 10 سال نه تنها به لحاظ علمی و تکنولوژی در حوزه هسته‌ای متوقف نشویم و عقب نمانیم بلکه تعداد سانتریفیوژهای ما از 20 عدد به 19 هزار عدد افزایش پیدا کند. همچنین توانمندی ما در حوزه غنی‌سازی از زیر یک درصد به غنی سازی 20 درصد برسد.

وی افزود: غربی ها یک بار فرصت را از دست دادند و حاصلش را دیدند. اگر دوباره بخواهند با بازی‌هایی که گاهی علایمش را می‌بینیم، کارشان را ادامه دهند برای آخرین بار و دوباره این فرصت را از دست خواهند داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی به توافق منطقی با حفظ خطوط قرمز و منافع ملی کشور نرسد و مذاکرات با شکست روبرو شود، غربی‌ها مطمئن باشند که 10 سال آینده با ایرانی روبرو می‌شوند که سانتریفیوژهایش 10 برابر و توان غنی‌سازی‌اش به بالای 60 درصد خواهد رسید. بنابراین غربی‌ها از این فرصت استفاده کنند تا ما هم بتوانیم در چارچوب مقررات بین‌المللی منافع کشور و خطوط قرمز نظام از حقمان بهره‌ برداری کرده و اعتماد متقابل به وجود آید.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی از سطح مطالبات فعلی‌اش عقب‌نشینی نخواهد کرد گفت: ما در مذاکرات کف مطالبات را در نظر گرفته‌ایم و از آن پایین‌تر نخواهیم آمد. این بار نوبت غربی‌هاست که از سقف مطالباتشان پایین آیند تا کف و سقف به هم نزدیک شوند. ما مصمم هستیم و هرگز از حقوق ملت ایران و خطوط قرمزمان در حوزه هسته‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام

کد N679575

وبگردی