آفتاب

هشدار عربستان به رییس جمهوری یمن درباره انصارالله

هشدار عربستان به رییس جمهوری یمن درباره انصارالله

یک منبع سیاسی یمن فاش کرد که عربستان به عبدربه منصور هادی نسبت به هرگونه تلاش در راستای تقویت گروه انصارالله (حوثی‌ها) در استان نفت‌خیز مارب هشدار داده و آن را خط قرمز خود دانسته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه العربی الجدید، این منبع که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامی از وی برده نشود گفت: چند روز پیش دولت عربستان به عبد ربه منصور هادی، رییس جمهوری یمن به شکل جدی در مورد هرگونه فعالیت صنعا علیه قبایل مخالف حوثی‌ها در استان نفت‌خیز مارب هشدار داده است.

از دید ریاض فعالیت‌های دولت یمن علیه قبایل مارب در راستای کمک به حوثی‌ها برای کنترل بر بخش‌های بیشتری از این کشور است، به ویژه اینکه آشوب‌ها در این استان همزمان با ورود اعضای "کمیته بررسی وضعیت مارب و الجوف" وابسته به ریاست جمهوری تحت عنوان توافقنامه صلح و مشارکت، افزایش شدیدی یافته است.

محافل سیاسی و خبری عربستان توجه ویژه‌ای به فعالیت حوثی‌ها در مارب نشان می‌دهند و این مساله نشان دهنده اهمیت ویژه این استان نفت‌خیز برای عربستان است. مارب اولین منبع تامین کننده فرآورده‌های نفتی و برق یمن است که در مجاورت دو استان نفت‌خیز الجوف و حضرموت در مرز با عربستان قرار دارد.

دولت عربستان ادامه گسترش نفوذ حوثی‌ها بر شهرهای مختلف یمن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

انتهای پیام

کد N679299

وبگردی