آفتاب
منصوری آرانی در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

بررسی طرح تامین نیاز 20 سال غنی‌سازی کشور در مجلس

بررسی طرح تامین نیاز 20 سال غنی‌سازی کشور در مجلس

تا بعد از مذاکرات منتظر خواهیم ماند و در صورت نقض قرارداد، و ادامه تحریم‌ها از سوی طرف مقابل، مجلس تلاش می‌کند دولت بتواند نیازهای ۲۰ سال آتی کشور را در مورد غنی‌سازی اعمال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تا بعد از مذاکرات منتظر خواهیم ماند و در صورت نقض قرارداد، و ادامه تحریم‌ها و تحریم‌های دیگر از سوی طرف مقابل، مجلس تلاش می‌کند دولت بتواند نیازهای ۲۰ سال آتی کشور را در مورد غنی‌سازی اعمال کند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در خصوص امضای ۲۰۵ نماینده مجلس برای هشدار به طرف غربی در مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: ما به تفاهمنامه ژنو پایبند هستیم و اینکه نماینده‌های کشورمان مورد تایید ما است٬ اما طرح فوریتی امضا شده٬ در صورت نقض طرف مقابل ایران٬ از قراردادهای تعیین شده است.

نماینده مردم کاشان ادامه داد: چنانکه کشورهای ۵+۱ قرارداد ژنو را نقض کرده و تصمیم به تحریم های جدید بگیرند با این طرح٬ مجلس تلاش می‌کند دولت بتواند نیازهای ۲۰ سال آتی کشور را در مورد غنی‌سازی اعمال کند.

وی افزود: ما همواره این را بیان کردیم به مذاکرات معتقد هستیم٬ بنابراین مذاکرات و رسیدن به طرح افق جامع با مدنظر قرار دادن منافع همه طرف‌ها می‌تواند بهترین باشد اما اگر این اتفاق نیفتد طور دیگری رفتار خواهیم کرد.

منصوری آرانی در مورد اینکه، این طرح چه موقع قرار است در صحن علنی مجلس مصوب شود٬ اظهار داشت: طرح به قوت خودش باقی است اما منتظر می‌مانیم تا ببینیم نتیجه مذاکرات چه خواهد شد و بعد از آن تصمیم خواهیم گرفت.

کد N679294

وبگردی