آفتاب

اکثر مناطق دیالی تحت کنترل ارتش/هیاتی از الانبار عراق عازم واشنگتن شد

اکثر مناطق دیالی تحت کنترل ارتش/هیاتی از الانبار عراق عازم واشنگتن شد

نیروهای امنیتی عراق با کمک داوطلبان مردمی موفق شدند منطقه «البوحیاه» در الانبار را به طور کامل از لوث وجود داعش پاکسازی کنند. همچنین معاون نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که بیشتر مناطق دیالی تحت کنترل ارتش و قبایل است. هیاتی از استان الانبار عراق نیز عازم واشنگتن شد تا درخصوص آزادسازی این استان با مسوولان آمریکایی گفت‌گو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، منبع امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد که در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف به تجمع افراد مسلح داعش در شمال شهر هیت واقع در غرب این استان ابومکرمه المهاجر، فرمانده نظامی داعش و 9 تن از معاونانش کشته شدند.

همچنین در این حمله هفت خودروی داعش منهدم شد.

منبعی در فرماندهی عملیات الانبار نیز اعلام کرد که حدود 35 تروریست داعشی در منطقه «الفلاحات» واقع در شرق پایگاه «الحبانیه» در الانبار کشته و چند تن دیگر از آنها زخمی شدند.

همچنین چهار خودروی داعش در یک انبار مهمات این گروه منهدم شد.

پلیس فلوجه نیز با همکاری دستگاه سازمان اطلاعات سه تن از اعضای داعش را که می‌خواستند به عنوان مهاجر ساکن شهر شوند، بازداشت کرد.

گروه داعش همچنین سه افسر پلیس را در منطقه «الشرقاط» در شمال تکریت اعلام کرد.

بهاء الاعرجی، معاون حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی، قبایل و داوطلبان مردمی بیشتر مناطق استان دیالی را آزاد کرده‌اند و تنها مناطق اندکی تحت کنترل داعش است.

وی تاکید کرد که دولت برای حل مشکلات آوارگان و بازگشت آنها به منازل خود تلاش می‌کند.

در همین راستا صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار اعلام کرد که هیاتی از این استان متشکل از 10 شخصیت رسمی و قبیله‌ای امروز (شنبه) برای بحث و گفت‌وگو با مسوولان آمریکایی درخصوص مسلح کردن و آموزش نیروهای امنیتی و قبایل و چگونگی آزادسازی این استان عازم واشنگتن شد.

قرار است این هیات با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و چند مسوول آمریکایی دیگر دیدار کند.

به گزارش منابع، این هیات در خصوص مشارکت رهبران نظامی آمریکایی در ایجاد برنامه‌هایی برای آزادسازی الانبار، مجهز کردن قبایل به سلاح و توطئه‌ای که این استان از سوی برخی طرف‌ها در معرض آن قرار گرفته است، گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین نیروهای امنیتی تمامی ورودی‌های فلوجه را بستند تا آماده پاکسازی این شهر از اعضای داعش شوند.

به گزارش منابع نظامی عراق، تجهیزات نظامی سبک و سنگین نیز به پادگان نزدیک ورودی شرقی فلوجه انتقال داده شده است.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی موفق شدند منطقه «البوحیاه» در الانبار را به طور کامل از لوث وجود داعش پاکسازی کنند.

انتهای پیام

کد N679257

وبگردی